Lurer på en ting...

Lilje84

Elsker forumet
Sambo skal jo egentlig ha 6 ukers pappapermisjon når jeg er ferdig med min. Men så er saken den at han kanskje har fått seg ny jobb. Og permisjonen hans begynner på begynnelsa av mars og til slutten på april. Åsså ska han har 3 og ei halv uke med ferie fra den 23 mai å da blir han jo nesten borte i 10 uker i strekk. Å det er jo ikke sikkert den nye arbeidsgiveren godtar dette. og sambo selv har heller ikke lyst til å være borte så lenge fra jobb når han kanskje begynner i ny jobb.

Dessuten så er han sykemeldt fra jobben nå pga skuldra si, er på røntgen og mr akkurat nå. de tror det er noe mekanisk feil inni der, så han kan jo bli langtids sykemeldt. Å vist han blir det så blir han jo lenge hjemme. 
Hordan går jeg frem vist vi skal få forandret slik at jeg får de 6 ukerne hannes istede? går det ann?

Ble veldig lang denne da men.....

lurer på det samme selv...men etter hva jeg forstår så er det så godt som umulig å overta de 6 ukene..

så her mister vi de nok bare...

jeg har ikke jobb å gå tilbake til å har vært så "dum" å valgt 80 % så vis han ska være hjemme får vi bare utbetalt 80% av hans lønn og ingeting te meg å det går jo ikke.. så ender vel med at vi bare mister de ja..

Ja forstår det kanskje kan være litt dum tid å ta pappapermisjonen pluss ferieukene med en gang en begynner i ny jobb...Litt greit at han får bli kjent med jobben og kollegaene i begynnelsen...
Men man har jo rett på det, så de kan vell ikkje nekte han om han skulle ønske det..
Men du kan søke på søknadsskjema hos nav, mener jeg, om du vil overta far sine 6 uker :)
Det ordner seg skal du se :)

ORIGINAL: PoMmFriD

lurer på det samme selv...men etter hva jeg forstår så er det så godt som umulig å overta de 6 ukene..

så her mister vi de nok bare...

jeg har ikke jobb å gå tilbake til å har vært så "dum" å valgt 80 % så vis han ska være hjemme får vi bare utbetalt 80% av hans lønn og ingeting te meg å det går jo ikke.. så ender vel med at vi bare mister de ja..

Samme her også! jeg har heller ikke noe jobb etterpå, men vi får arbeidsledighetstrygd av fødselspengene. sjekka opp det før jeg gikk ut i permisjon.  Tok 100 % jeg da.
Får vel ringe å høre med de da. men er jo skikkelig dumt vist man ikke kan få overta disse ukene da.
Hadde jo blitt litt mere penger i kassa kanskje vist jeg fikk overtatt de.

såpass? 
hm viste jeg ikke..får ta en tlf ned der og høre:)

ORIGINAL: *lykkelita*

Ja forstår det kanskje kan være litt dum tid å ta pappapermisjonen pluss ferieukene med en gang en begynner i ny jobb...Litt greit at han får bli kjent med jobben og kollegaene i begynnelsen...
Men man har jo rett på det, så de kan vell ikkje nekte han om han skulle ønske det..
Men du kan søke på søknadsskjema hos nav, mener jeg, om du vil overta far sine 6 uker :)
Det ordner seg skal du se :)

Får prøve det![:)]  Takker for svar![:)]

ORIGINAL: PoMmFriD

såpass? 
hm viste jeg ikke..får ta en tlf ned der og høre:)

jepp men det var veldig viktig at du melder deg arbeidsledig dagen etter at permisjonen er ferdig. kommer du senere fikk du vistnok ikke det.

Back
Topp