lurer på en ting her

Reinbue

Forumet er livet
Jeg har foreldreansvar for min sønn.
Nå flytter jeg til Oslo mens bf fortsetter å bo på samme sted som før.
 
Har hørt at siden det er jeg som flytter må jeg betale for at han skal se sin sønn.
Syns det høres litt rart ut. Han betaler ikke noe farsbidrag eller noenting, og vi har ingen fast ordning på når han skal se sønnen sin.
 
Hvordan er reglene i min tilstand? Skal jeg eller han betale reiseutgiftene?
 
Det skal i utgangspunktet deles likt mellom foreldrene. Men man står jo fritt til å gjøre som man vil så lenge man er enige da.[:)]

Hvis han ikke betaler bidrag, så synes han kanskje det er greit å bidra med noe??[8D] (Nå aner jo ikke jeg noe om grunnen til at du ikke får bidrag da.)
 
Så da skal det egentlig fordeles likt hvis man aldri kommer til en enighet?
Det er så mange som sier til meg at om jeg flytter må jeg betale alt av reisekonstnader for at far skal se barn
 
Trodde det skulle deles likt jeg, men her står det at det skal deles forholdsmessig mellom foreldrene etter deres inntekt: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/foreldre_og_barn/barn_og_samlivsbrudd/reisekostnader_ved_samvar.html?id=1053

Står også at hvis bf skal komme på besøk til barnet så må han betale selv.[:)]
 
Trur nok ikkje du skal betale noko for at han skal komme på besøk vist han ikkje betaler bidrag eingang..i så tilfelle hadde det vert utrulig teit! Du har jo to å forsørge for, og kan ikkje forventast å betale for hans reiseutgifter når han bestemmer seg for å treffe barnet. Tenk om han plutselig ville komme eingang i veka då? [8|] Dessuten trur eg den delen om at foreldra skal dele reiseutgiftene, er viss dåke har delt foreldre ansvar, og barnet skal til/frå deg ein periode..altså at dåke delar reiseutgiftene til barnet [:)]
 
Jo, reisekostnader skal deles sålenge man ikke er enige om noe annet. Var det jeg fikk beskjed om på meklingskontoret ihvertfall!:)
 
når ikke de har noen fast avtale på samvær og han ikke betaler bidrag, så syns jeg det blir i drøyeste laget at han skal kunne kreve å få dekket utgiftene sine.. men det er nå min mening..
 
han får komme hvis han vil når han vil for egen regning.. hadde jeg sagt.. og så betaler du for din reise hvis dere reiser dit han bor.. [:)]
 
Back
Topp