Lurer på barnemat i Spania og tips til underholdning på fly;)

Elisabeth79=mamma

(Tidligere også kalt PåAnIgjen)
Aprilbarna`15
Skal på en fire timers flytur lørdag og har en heller rastløs gutt som ikke liker å sitte på fang for tia;) Noen som har noen gode tips til underholdning?:)
Skal ha med litt snacks til han, men grenser for hvor mye han kan spise også;) Et par leker det er lenge siden han har sett eller nye.
 
Og til dere som har vært i utlandet med babyene deres i sommer...Tok dere med grøt/ evnt. middagsglass o.l? 
Aner ikke hvordan barnematen er i spania. men har hørt at den kan være ganske ulik norsk barnemat. Mener å ha hørt noe om at nestle sine middagsglass er mer usunne/ inneholder ting som de ikke har i glassene i Norge... 
Vet ikke om jeg skal ta med en del eller bare kjøpe der nede....
 
Vi var på Mallorca i sommer.. synes det var begrenset utvalg av babymat ja... Ta ihvertfall med grøt.. Vi hadde også med middagsglass selv.. Er noe Nestle der så vi..men testet det aldri ut... bleier er også rådyrt der!!! [:)]
 
Underholdning på flyet også ja...hehe... Det gruet jeg meg skikkelig til... Men gikk over all forventning.. Er så mye rart å se på der og mange mennesker.. Fikk til og med Oliver til å sove på fanget en time...DET hadde jeg aldri trodd.. Men hos oss var bilnøkler tingen [;)]
 
hehe, ja det enkleste er ofte det beste:)
Tror det skal gå greit. Men forbereder meg på en utålmodig gutt:)
 
Kjenner jeg meg selv rett ender jeg vel opp med å ta med mat for hele perioden nesten...;)
 
Vi var også på en 3-4 timers flytur med Leon, men han sov heldigvis heeele flyturen på fanget mitt![:)]
så har ikke noen erfaring med underholdning, men kan prøve å tenke meg frem til noen tips:

-liker han å se på film med kjekke farger, kan en jo ha med seg bærbar dvdspiller og film om man har det.
-nye eller bortgjemte leker ja..
-bøker og sangbøker om du pleier å synge for ham
-drikke, også til letting og landing[:)]
-ellers liker i alle fall min gutt og leke med ting som tilhører oss. La ham leke med noen av deres ting?[:)]
-frukt er da ikke skadelig å spise litt for "mye" av en skjelden gang..
-ha med en liten dyne! det var absolutt et must for oss på flyet, for en sitter ikke akkurat så komfortabelt på fly med et sovende barn oppå seg[8D]

hmm.. mer kommer jeg ikke på i farten..

Vi hadde også med oss alt av bleier, mat osv.. tar jo ikke så mye plass.. de solgte noe nestle der vi var, men ikke så mye.. badebleier fant vi heller ikke der nede..[;)]
 
Jeg sier bare én ting: kontakt flyselskapet du skal reise med å bestill ekstra benplass og barneseng. Det koster 300kr for deg og sambo + barn hver vei. Og tro meg, det er verdt hver krone!
 
Vi har flydd både uten og med disse godene,og flyturen med disse godene var HEAVEN i forhold!!!! Skal ALDRI fly igjen uten å forhåndsbestille det!!![:D]
 
jeg tok med alt av mat forresten.. to grøt pakker, en pakke nan, en boks med leverpostei, noen fruktmosglass og middagsglass for hver dag..
 
hvem skal du fly med? vet at thomas cook airlines har disse godene i hvertfall..
 
hmm..så rart SAS ikke har det!![&:]
 
vi kom hjem i natt..[:D] fra Spania altså:)

og jeg sier bare GRØT!! ta med.. vi gikk tom.. og fy den grøten er fæl.. må blandes med melk også.. tiltak!!!
og middagsglassene går ann... vi kjøpte bare hipp.. bleier er dyrt men vi fant det samme som pampers.. man drasser med mye allikevel!!

Haakon sov hele veien til norge, og en time ned.. her er pekebøker tingen.. sammen med mariekjeks og nøkler:)

God tur..

PS.. vi investerte i en uv drakt.. helt genialt!!! slapp man å nismøre på stranden mitt på dagen!
 
Takk for gode svar:) masse tips å ta med seg her.....setter pris på det;)
Vi skal fly med norwegian begge veier. Er til malaga og så skal vi bo i et hus 1time utfor der igjen.
Aner ikke om de tilbyr ekstra benplass eller seng. Før ha det i bakhodet til en annen gang. Reiser på lørdag så tipper det er noen andre som isåfall har vært lure og bestilt det:)
 
Ser ut til at jeg går for å ha med all mat. Og bleier siden det er dyrt. Kommer sikkert hjem med lettere koffert enn ned;) Pleier være omvendt:)
 
Takk igjen for gode råd;)
 
ORIGINAL: Elisabeth79=mamma

Skal på en fire timers flytur lørdag og har en heller rastløs gutt som ikke liker å sitte på fang for tia;) Noen som har noen gode tips til underholdning?:)
Skal ha med litt snacks til han, men grenser for hvor mye han kan spise også;) Et par leker det er lenge siden han har sett eller nye.

Og til dere som har vært i utlandet med babyene deres i sommer...Tok dere med grøt/ evnt. middagsglass o.l? 
Aner ikke hvordan barnematen er i spania. men har hørt at den kan være ganske ulik norsk barnemat. Mener å ha hørt noe om at nestle sine middagsglass er mer usunne/ inneholder ting som de ikke har i glassene i Norge... 
Vet ikke om jeg skal ta med en del eller bare kjøpe der nede....

 
Når vi var i kroatia tidligere i sommer hadde jeg kjøpt med alt av mat til Sindre..men der viste det seg at de hadde alt av Hipp,Nestle etc(u/ sukker) så når jeg reiste til Spania for noen uker siden, tenkte jeg at der MÅ de nå ha det jeg trenger.
Vel, det var feil[&:] Ta med den grøten du vil ha, for i Spania hadde de stortsett bare 4mnd grøter og ellers grøter som bare skulle lages på melk.
Det er ikke lett å oppspore Hipp om du ønsker det(jeg fant i 1 butikk) og av middager har de et eget merke som heter Hero. Det gikk ned hos Sindre, men jeg må si jeg glemte å sjekke sukker/salt innholdent. Fruktmosene var uten sukker og veldig gode.
Som underholdning på flyet hadde vi med oss en bok som heter Smil med GOGO og Hinkelpinkel. Det var så mange som snakket med Sindre at det var nok for vår del. Jeg reiste attpåtil hjem via Oslo til Bergen alene med Sindre og det gikk veldig fint[;)]Han er en veldig aktiv krabat som ikke har ro i ræven[8D] 
Av mat på flyet/reisen  hadde jeg med ferdig nan, 2 fruktmoser,litt skive og et grøt måltid.I tillegg hadde jeg et middagsglass,men det fikk jeg ikke brukt.
 
Ble litt langt dette, men tenkte jeg skulle dele mine erfaringer[:)]
 
Jeg og mannen min har diskutert hvor mye vi skal dra med oss. Jeg vil ta med alt, eller det meste, mens han vil kjøpe alt der nede.... Så jeg begynte tenke som deg *mamma til sindre*- at der må de jo ha alt vi trenger[;)]
Så jeg er kjempeglad at jeg kom på spørre om dette her:) Tar med middager, grøt, hipperstatning og litt moser. Så kan vi kjøpe forskjellige fruktmoser der nede:)

Hehe, ja ofte mange som er med og underholder de små også:) Det opplevde vi da vi tok danskebåten fra hirtshals til kr.sand:) en kjempekoselig familie vi satt ved siden av som lillegutt smilte til lånte ham litt da vi satt der. Herlig avlastning det:)
 
Back
Topp