lurer på 2 ting..

Duskregn

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
jeg satt inn P-stav 10 desember å hadde siste mens 25 desember. jeg tok ut p-staven igjen i februar engang da jeg mistet mensen av den.. så til mine spørsmål..

1. har man eggløsning selv om man ikke menstruerer? tenker da siden jeg mistet mensen pga p-staven

2. vi hadde sex for ca 1 og en halv til 2 uker siden å i går kveld begynte jeg å spotte litt etter et toalettbesøk å når jeg våknet i 3 tiden for toalett besøk så var det mye rosa/rødt utflod. det har ikke kommet mer etter dette.. hva kan det være for noe? kan det være jeg har hatt eggløsning likevell å at dette er en slik festeblødning? aner jo ikke når jeg eventuellt kan forvente å få igjen mensen da jeg ikke har hatt den siden desember så når burde jeg teste isåfall?

takk på forhånd :)

Hvis du har tatt ut p-staven kan det være en festeblødning. Men jeg vet ikke noe om p-staver, så det er bare det jeg tenker. Tror ikke man har eggløsning uten mens, for mensen er vel egget som ikke ble befruktet? Nå ble jeg i tvil her! Men siden du har tatt ut p-staven kan du ha hatt eggløsning. Ville tatt en graviditetstest :)

Dei aller fleste p preparat, piller, staver, sprøyter virkar preventivt fordi dei hindrer eggløsning.
Det kjem litt an på når i februar du tok den ut om du muligens har hatt ein el etter uttak. Det er heilt normalt å ha litt småblødningar og kluss i syklus etter å ha slutta med p stav, så vil nok helst tru at det er grunnen:)
Kvifor slutta du på grunn av at du mista mens? Det er jo berre ein fordel det, og ikkje farlig på nokon måte:)

jeg satt inn P-stav 10 desember å hadde siste mens 25 desember. jeg tok ut p-staven igjen i februar engang da jeg mistet mensen av den.. så til mine spørsmål..

1. har man eggløsning selv om man ikke menstruerer? tenker da siden jeg mistet mensen pga p-staven

2. vi hadde sex for ca 1 og en halv til 2 uker siden å i går kveld begynte jeg å spotte litt etter et toalettbesøk å når jeg våknet i 3 tiden for toalett besøk så var det mye rosa/rødt utflod. det har ikke kommet mer etter dette.. hva kan det være for noe? kan det være jeg har hatt eggløsning likevell å at dette er en slik festeblødning? aner jo ikke når jeg eventuellt kan forvente å få igjen mensen da jeg ikke har hatt den siden desember så når burde jeg teste isåfall?

takk på forhånd :)
Hvis det var en festeblødning så skal du vel snart kunne teste deg :) ta en cb da de er best. Jeg testet positivt 11 dager etter festeblødning. Kunne sikkert testet positivt tidligere, men jeg visste ikke at det var festeblødning så trodde ikke jeg var gravid :)

Du kan få blødninger uten å ha hatt el, men om du har el skal du også få mensen (med mindre du blir gravid) :)

E har p-stav og e superfornøyd med å ikke ha mensen! Ikke hatt den på 3 år :)

Hvis du e usikker så ta en test.
Ellers kan det høres ut som mensen e på tur.

D e nok pga eggløsning du får mens. Så når du slutta med prevensjon så kan eggløsning komme katti som helst og så får du etter ca 2uker mensen.. Så d kan være at du har had festeblødning eller at mensen som e på tur :)

ok.. har fremdeles ikke kommet mere blod så hva dette er får jeg vell bare spekulere i i noen uker til da :P men hvis man kan blø så lite pga p-staven så er det sikkert bare det da.. jeg tok den ut fordi jeg mistet mensen da jeg var klar på at jeg ville ha et prevansjons middel som gjorde at jeg slapp å miste mensen fordi jeg vet om fler som har blitt gravide mens de hadde prevansjon å ville derfor ikke ha den usikkerheten rundt meg vær måned ;)

Back
Topp