Lurer og lurer .. *lang*

Millus321

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
FebbisBebbis2021 ❄️
Stiller litt diverse spørsmål her jeg i stede for å laga massevis med tråder [:)]

Det blir som sakt mitt første litt nurk det her og tusen tanker kverner rundt i hodet mitt til alle døgnets tider..
Blei litt lang den her så dere får avgjøre selv om dere gidder og lese de dumme spørsmåla mine elr ei [:)]

Jeg har hørt at det er lett og få forstoppelse når man er gravid, men her har jeg litt av det motsatte problemet. Sliter med diare' (æsj og fysj) Er det normalt????
Vært sånn i nesten en uke nå! Så jeg har ikke omgangssyken eller noe som helst norovirus elr lignende
(da ville sambo hatt det samme problemet for lenge siden)
Legge til at jeg har FRYKTELIG vondt i magen - litt rart for det er ikke bare på et sted men forskjellig steder i magen...

Aldri før har jeg vært oppe og tisset om nettene, men jeg kødder ikke. Jeg har måttet telle noen ganger og det har blitt opptil 15 per natt.
Er det normalt så tidlig, trodde det ikke ble sånn do flying før det var en liten en nedi der som presset på blæra jeg?? [:)]
*tenke seg til hvordan det kommer til og bli*

I et par dager nå har jeg hatt vondt ganske høyt oppe i mangen??
Midt mellom puppene og litt lengre ned.. Hva kan det være forno ??

Skjønt at jeg ikke er helt aleine her, men jeg klarer absolutt IKKE og slappe av er så redd for at noe er gærnt at jeg holder på og bli SPRØØ!! Misforstå meg rett men nå er det ikke SA'en som bekymrer meg mest men det er den MA'en har egentlig ikke tenkt så mye på den men hele tida på den Spontan aborten..
Er det sånn med MA at en merker ingenting sier ikke kroppen fra på noe som helst måte???
Kommer det lissom ikke frem før på Ultralyden? ææ..
Miste symptomer har jeg hørt, men da nå går jeg rundt og lurer på om jeg innbiller meg syptomene at jeg egentlig har hatt en MA (haha ja helt syke tanker)
Finner unnskyldninger til syptomene jeg har at det kan jo være pga overstimuleringen, altså kvalme, oppblåst og vond mage osv....
Skal på UL til fredag igjen, vet ikke om jeg klarer vente så lenge for jeg er på nippet til og være hysterisk...
(værste er at etter de fortalte meg på ul'en at jeg gikk med bare en tom fostersekk har jeg blitt hysterisk redd for ul og!!) åååååhh....

Etter tolv uker forsvinner risikoen for SA.. Gjelder det MA å ??? (vær nå så snill og si ja)

Jeg er REDD kvalmen. Ja redd helt angst for den.
Dumme meg har gått og trodd at ja, det er bare de første tolv ukene det, så forsvinner den.
Men det er jo ikke sånn det er har jeg skjønt.
Er det VELDIG mange som må slite med kvalmen lengre enn tolv uker, eller slipper den på de aller fleste da?
Er det ett til tidspunkt i graviditeten hvor "risikoen"hehe eller lat meg si sjansen for kvalme kommer igjen???
Unnskyld altså men nå spørr jeg sikkert masse dumme spørsmål...
Jeg har vært ekstrem kvalm nesten helt ifra jeg fikk positiv test, men nå i det siste har den slipt litt. Klart og bevege meg i huset i det minste, ikke bevegd meg så mye i butikken enda men hjelper seg hvertfall...
Kan det være at kvalmen holder på å slippe for meg eller er det for godt til og være sant.?????

Også en siste ting.. Aldri før hatt det før så jeg er ikke sikker. Men jeg lurer på om jeg har fått sånn sopp infeksjon!? Er lissom litt irritert der nede, kjennes ut som om det klør, stikker eller kiler litt på en måte hehe
Lukter ingenting.. dumt forklart kanskje... Men er dette sånt jeg må gå til legen med eller er det ting jeg kan kjøpe selv på apoteke for og rette opp??
Bruker sånn intim såpe, men er det noe jeg burde la være nå da ??

hei sann.
Og så gøy med første mann da.
Det er da man har tusen spørsmål og kjenner etter over alt hele tiden
på om alt er som det skal være.det er heeelt normalt..

vondt i magen er helt naturlig,til og med diare,men er det så ille at maten bare fyker rett gjennom å du går ned i vekt ta kontakt med lege.
Livmoren jobber og vokser så da blir det litt vondter inni mellom.

Det som gjør vondt lengre oppe mellom puppene men litt lengre ned kan være halsbrann kanskje??
om du ikke er vant med det fra før da å vet hvordan det kjennes.
[:D]ellers er jeg usikker der.

Her er jeg selv oppe minst 4 ganger i løpet av natta å tisser.
så det er vanlig det å .hehe. er vel fordi babyen ligger veldig langt nede enda.
tror jeg??[8|]

kalmen er det så forskjellig fra person til person og fra svangerskap til svangerskap.
med første mann hadde jeg ikke noen ting av hverken kvalme eller do løping.
med nr to spydde jeg i 7 mnd.

som regel avtar det rundt uke 10 mener jeg å ha lest.
så håper dette gjelder for deg da[:D]

ved evt MA eller sa så har jeg egentlig ikke så mye å komme med.
har vært heldig å ikke oppelve noen av delene.
men vet det er fler her inne som desverre har det å kan svare på det for deg.
men mage følelsen har mye å si der vil jeg tro.

og gravid symptomene kommer å går.
er noen dager der man rett å slett ikke merker man er gravid..

hmm tro jeg fikk med meg det meste.
men det er ikke noen fasit på det å gå gravid.
heldigvis er ingen av oss like[:D][:D]

håper dette hjalp litt.. ble hvertfall veldig langt..[8D]
hehe

er det noe du lurer ekstra på så er det bare å sende en pm..[;)]

ORIGINAL: kricam

Stiller litt diverse spørsmål her jeg i stede for å laga massevis med tråder [:)]

Det blir som sakt mitt første litt nurk det her og tusen tanker kverner rundt i hodet mitt til alle døgnets tider..
Blei litt lang den her så dere får avgjøre selv om dere gidder og lese de dumme spørsmåla mine elr ei [:)]

Jeg har hørt at det er lett og få forstoppelse når man er gravid, men her har jeg litt av det motsatte problemet. Sliter med diare' (æsj og fysj) Er det normalt????
Vært sånn i nesten en uke nå! Så jeg har ikke omgangssyken eller noe som helst norovirus elr lignende
(da ville sambo hatt det samme problemet for lenge siden)
Legge til at jeg har FRYKTELIG vondt i magen - litt rart for det er ikke bare på et sted men forskjellig steder i magen...

Aldri før har jeg vært oppe og tisset om nettene, men jeg kødder ikke. Jeg har måttet telle noen ganger og det har blitt opptil 15 per natt.
Er det normalt så tidlig, trodde det ikke ble sånn do flying før det var en liten en nedi der som presset på blæra jeg?? [:)]
*tenke seg til hvordan det kommer til og bli*

I et par dager nå har jeg hatt vondt ganske høyt oppe i mangen??
Midt mellom puppene og litt lengre ned.. Hva kan det være forno ??

Skjønt at jeg ikke er helt aleine her, men jeg klarer absolutt IKKE og slappe av er så redd for at noe er gærnt at jeg holder på og bli SPRØØ!! Misforstå meg rett men nå er det ikke SA'en som bekymrer meg mest men det er den MA'en har egentlig ikke tenkt så mye på den men hele tida på den Spontan aborten..
Er det sånn med MA at en merker ingenting sier ikke kroppen fra på noe som helst måte???
Kommer det lissom ikke frem før på Ultralyden? ææ..
Miste symptomer har jeg hørt, men da nå går jeg rundt og lurer på om jeg innbiller meg syptomene at jeg egentlig har hatt en MA (haha ja helt syke tanker)
Finner unnskyldninger til syptomene jeg har at det kan jo være pga overstimuleringen, altså kvalme, oppblåst og vond mage osv....
Skal på UL til fredag igjen, vet ikke om jeg klarer vente så lenge for jeg er på nippet til og være hysterisk...
(værste er at etter de fortalte meg på ul'en at jeg gikk med bare en tom fostersekk har jeg blitt hysterisk redd for ul og!!) åååååhh....

Etter tolv uker forsvinner risikoen for SA.. Gjelder det MA å ??? (vær nå så snill og si ja)

Jeg er REDD kvalmen. Ja redd helt angst for den.
Dumme meg har gått og trodd at ja, det er bare de første tolv ukene det, så forsvinner den.
Men det er jo ikke sånn det er har jeg skjønt.
Er det VELDIG mange som må slite med kvalmen lengre enn tolv uker, eller slipper den på de aller fleste da?
Er det ett til tidspunkt i graviditeten hvor "risikoen"hehe eller lat meg si sjansen for kvalme kommer igjen???
Unnskyld altså men nå spørr jeg sikkert masse dumme spørsmål...
Jeg har vært ekstrem kvalm nesten helt ifra jeg fikk positiv test, men nå i det siste har den slipt litt. Klart og bevege meg i huset i det minste, ikke bevegd meg så mye i butikken enda men hjelper seg hvertfall...
Kan det være at kvalmen holder på å slippe for meg eller er det for godt til og være sant.?????

Ja, noen sliter med diare i stedet for forstoppelse, dette skyldes hormoner. Noe som hjelper er å spise feks, bananer, loff med blåbærsyltetøy og drikke faris noe som bidrar til å holde på væske. Og drikk mye vann, blir vesketap når du har diare, går mye veske ut av kroppen og er da viktig at du får i deg veske også.

Om du er på tidlig ultralyd og får se et bankende hjerte fra uke 8 er.det 95-98% for at det vil gå helt fint. Det kan.du betrygge deg med. Og ja all risiko for å miste avtar betraktelig etter uke 12.

Hvorfor du har vondt i magen kan ha mye med å si.at.du har hatt langvarig diare.
Det er også helt normalt å tisse mye i begynnelsen også, dette fordi du har økt blodmeengde i kroppen. Gir seg.gjerne midt i svangerskapet for å fortsette på slutten pga barnet.

Håper.du ble litt mer rolig.er ikke godt å gå slik...

Tuusen hjertelig takk for mange svar "fillifjonka"
Pm ja, det skal jeg huske på [:)]

Du er ikkje aleina om å springe på do hele natta, det gjer eg også.. I begynnelsen er det hormoner som er årsaken, i slutten er det babyen som presser på..

Og det å være redd er jo også helt vanlig, de aller fleste er jo det.. Men det går jo an å ringe legen å få henvisning til tidlig UL...

Når det gjelder kvalmen, så kan det avta for de fleste rundt uke 12, men noen blir ferdig før og nåken sliter gjennom heile svangerskapet.. Og nåken sleppe kvalmen heilt.. Eg har heldigvis nesten ikkje vert kvalm i dette svangerskapet i da heila, men med første var eg veldig dårlig og spydde kver dag i 4 mnd..

Når det gjelder dette med diare, så veit eg ikkje... Kanskje ringe legen og høre med han???

Men hva mente du med tom fostersekk, er.det fare for at.du ikke er gravid, eller at det var for tidlig å se noe mente du?

Guu va dere vet hehe [:)]
Ja det roer en nervøs sjel det og få litt svar på ting.

Ja vet en mister mye væske og jeg har allerede (før det diare tullet begynte) vært innlagt for væske behandling (grunnet overstimulering) Så jeg lurte på om jeg skulle ringe ned for å høre om de kunne sjekke om jeg fikk i meg nok væske. For jeg er helt slapp fisk her jeg ligger (kan selvfølgelig bare være graviditetens skyld) Sliter med hetetokter og vet ikke om det kan ha noe og si heller. Uff så masse spørsmål..

Skulle jeg gjort uten hjelp fra dere babyverden snuppelurene.. [:)]

ja det må jeg si var mange spørsmål.

ta det helt med ro, alt dette er nok normalt. Men det er ikke bra for deg å gå rundt å være redd: prøv å tenk gode tanker.
(å det sier jeg... jeg som gruer som en hund til fødselen og tror min siste time kommet da....)

jeg vet desverre lite om SA,MA og andre aborter, men det er min andre gang som gravid. Og dette er noe ganske annet enn forrige gang. Ting føles helt forskjellig ut.

Jeg har også vært overrrasket over smertene i maven og de som sitter høyere opp, akkurat som om noen har bundet en løkke rundt ribbeina mine og strammer til det de kan, eller følelsen av å ha krampe i en muskel der oppe. Og det er kjemperart at det skal føles liv i magen når vi vet at barnet ikke er større enn en bønne. Men mine venninder sierr at dette er helt normalt, at livmortrådene strekker seg og at kroppen gjøres klar for å bære frem et barn.

Forstoppelse hadde jeg mye av forrige gang, men denne gangen er det blanding av forstoppelse og diare. kanskje ikke rart for kostholdet er sikkert anderledes enn vandlig. man får jo lyst på så mye rart...

Tisse gjør jeg også masse av, kanskje ikke femten ganger. heller rundt åtte.

Og kvalmen har vært grusom. Jeg har bedt og jeg har tryglet høyere makter om å få slippe mer av den. Jeg tryglet om å kunne klare å jobbe i dag for i dag er første dag etter ferien og jeg har hvertall ikke lyst til å fortelle at jeg er gravid på lenge ennå.
Tryglingen ga frukter og både i går og i dag har jeg følt meg bedre. etter å ha vært sengeliggende så føltes dette som å bli et nytt menneske. Men jeg vet jo ikke om det varer, men jeg håper det: at nå er det over for denne gang. tvi, tvi.

ORIGINAL: sjanetta

Men hva mente du med tom fostersekk, er.det fare for at.du ikke er gravid, eller at det var for tidlig å se noe mente du?

Jeg var på akutten fordi jeg bare hylte og vrælt fordi jeg hadde så vondt. (riktig nok veldig tidlig)
Da tok de innvendig Ul. Og tette kjærringa pristerte og si at overstimuleringen var ganske kraftig, men noe foster kunne hun ikke se, bare tom fostersekk.
Spurte 1000 spørsmål fikk ikke svar på noe så lå bare og grein hele den natta. Måtte ringe sykehuset for å høre om det var en annen gyn jeg kunne snakke med for jeg var helt blank. Da beklaget de så mye og sa at damen hadde sett feil (sett på feil PLASS faktisk)))) og ikke lest nøye mellom papirene mine.
Den nye legen kunne da si at joda foster var det og det var framgang siden sist jeg tok UL..
Vært på en del ultralyder etter det - og det vokser der og hjerte donker. HELDIGVIS..
Men de har jo skremt meg til de grader..

ORIGINAL: kricam

Guu va dere vet hehe [:)]
Ja det roer en nervøs sjel det og få litt svar på ting.

Ja vet en mister mye væske og jeg har allerede (før det diare tullet begynte) vært innlagt for væske behandling (grunnet overstimulering) Så jeg lurte på om jeg skulle ringe ned for å høre om de kunne sjekke om jeg fikk i meg nok væske. For jeg er helt slapp fisk her jeg ligger (kan selvfølgelig bare være graviditetens skyld) Sliter med hetetokter og vet ikke om det kan ha noe og si heller. Uff så masse spørsmål..

Skulle jeg gjort uten hjelp fra dere babyverden snuppelurene.. [:)]

Huff, ja ville.ringt jeg, er ikke bra å gå med langvarig diare. Blir bekymret.får deg vettu[;)

ORIGINAL: siven79

Og så vil jeg si en ting til. Det er ikke alle som er like flinke med førstegangsfødende.
Husk at lurer du på noe så forlang skikkelige svar. Da er sjangsene for at de behandler det bedre neste gang større og.

Har vær ung mor så vet alt om å ikke bli tatt seriøst og bli avfeid med en viftende hånd.
Skal love at det ikke er godtatt lengre [;)]

årh ja der sa siven79 det bra.
Var ung selv å da første mann kom.
Forlang skikkelig svar...[:D][:D]

Ser du har fått mange gode svar så håper dette har hjulpet deg til å finne en indre ro videre. Mitt råd er å ikke tro på alt du leser og jobbe med å tenke på litt annet (ikke så lett, jeg vet) akkurat nå i starten). Men de fleste av oss har vært der du er tro du meg. Satt med hundretusen spm sist og lette etter svar. Og fant vel omtrent like mange svar som jeg hadde spm....

Men bruk oss gjerne om du lurer på mer, og prøv som sagt å la dette gå sin gang. Ingen av oss kan kontrollere naturens gang med SA/MA og alt som skjer. Men du kontrollerer heller ikke alt som kan skje i livet.. Så vi lever i håpet om friske barn. og håper at du får en virkelig GOD ultralydopplevelse neste gang. Selv må jeg gå til uke 19 trolig før jeg får hilse på krapylet i magen- DET er lenge det.... tørr ikke regne på hvor lenge det er en gang akkurat nå!!

Men du bør definitivt ringe legen om den diareen da du er veldig utsatt for dehydrering nå!!!! Lykke til med kommende UL;)

Back
Topp