Lurer meg selv hele tiden

>Spyro<

Jeg er bare meg jeg
Jeg kan gå rundt, har pynta meg og føler meg fin, eller helt ok. Jeg føler at kg er passelig fint fordelt og jeg føler meg rett og slett som ei normal jente. Ofte er selvtilliten på topp og jeg smiler rundt til alle i håp om å bedre deres humør også :) Liker å glede folk.

Så jeg går rett og slett rundt og innbiller meg jeg er ei normal str jente. 

Helt til jeg ser i speilet. Da ryker alle drømmene mine og alt jeg ser er ei stor jente med lav selvtillit. 

Tenk at hodet mitt kan lure meg så rundt. 
Så å se seg i speilet er like skuffende hver dag det. 

Med andre ord var det bare noe jeg ville ha ut på  "papiret". 

Høres ut som du burde hive det speilet på hue og ræva ut. 

Kjenner til den.
Kan gå å glede meg til et selskap og pynte meg og tenke at jeg ser fin ut.
Så begynner jeg å se meg for mye i speilet. Jeg ser meg i helfigurspeil og bruker to speil, så jeg får sett ræva og alt bakfra, og da faller selvtillitten sakte men sikkert...
Jeg burde egentlig bare kledd på meg, sminka meg og gått ut.
Men jeg MÅ liksom sjekke speilet og da sitter jeg der da hele kvelden og føler meg feit.
Hadde jeg gitt blaffen i å se i speilet kunne jeg hatt en fin kveld liksom...

Tøsa skrev:
Kjenner til den.
Så begynner jeg å se meg for mye i speilet. Jeg ser meg i helfigurspeil og bruker to speil, så jeg får sett ræva og alt bakfra, og da faller selvtillitten sakte men sikkert...
Men jeg MÅ liksom sjekke speilet og da sitter jeg der da hele kvelden og føler meg feit.

Nøyaktig sånn er det ja! emoticon

Speilet er ingen venn, helst en fiende blitt. 

Tror dessverre det er sånn for veldig mange jeg. Vi jenter er vår egen værste fiende. Rett og slett. Om hva vi ser i speilet ikke er helt som vi gjerne skulle ønske det var, så tror jeg det er viktig å akseptere hva realiteten er, og gjøre det beste utav det. Ja, man har kanskje fått litt ekstra på rumpa og litt mer hofter, og litt mer på magen, etter man fikk barn. Eller kanskje har man hatt det hele tiden. Og det er faktisk helt ok.
Skriv gjerne en liste over de tingene du ser på som positive med deg selv, og se på denne om du får mørke øyeblikk hvor du føler deg fæl og feit (ja, alle kan føle seg feit, og fæl, eller begge deler).
Om ei jente har fantastisk utstråling, og trives med seg selv, så er det nemlig det som skinner igjennom, og det folk legger merke til.

AnaBanana skrev:
Høres ut som du burde hive det speilet på hue og ræva ut. 

Enig!

Har det nesten litt på samme måte, men jeg er normalvektig.. Jeg vet det innerst inne, men føler meg som en hvalross..

Tøsa skrev:
Kjenner til den.

Sånn har jeg og det...

Tvillingmamma<3 skrev:

Tøsa skrev:
Kjenner til den.

Sånn har jeg og det...

Jeg skjønner sååå godt hva du mener, og føler med alle andre som også har det sånn. Jeg lever under den tro at speilet LYVER! Speilet er en ond manneoppfinnelse som skal gjøre at vi damer ikke føler oss bra, slik at vi blir på kjøkkenet! Og så kan jeg handle klær. Se meg i speilet i butikken og føle meg sååå fin, og til og med litt slank! puppene strutter, og rompa spretter, og kjolen (eller hva det nå er) sitter skikkelig fint på! Så kommer jeg hjem da.. Og skal ha på meg dette.. Kikker meg i speilet hjemme, og ser ut som en dvask, småblubben skrulle som har handlet i blinde..

Jeg vil ha sånne speil som butikken haaaar!!!

Det hjelper ikke å hive ut speilet, ett butikkvindu kan gjøre samme skaden....

Jeg vet akuratt hvordan du har det!

Back
Topp