Lurer litt..

spjolk1

Forelsket i forumet
Er ikke helt sikker på hva/hvem jeg skal stole på. I følge jordmor er jeg 26 uker på vei i dag. Men skal man følge kalkulatoren på nett er jeg ikke det før i morgen.
Så vet liksom ikke når jeg skal juble, hver søndag eller mandag? :P

Da kan du jo begynne å juble på en søndag, også fortsetter du jublingen på mandag[:D]

Men tror det er JM som har den "rette" termin-datoen..

Jeg følger det som er her inne, synes det er mye enklere!

Jordmora mi er helt på bærtur når det gjelder bytting av uke.

Ifølge henne og hennes utdaterte hjul (har kommet et nytt et som hun ikke har fått[8D]) så er jeg 30 uker i morgen.

MEN, det stemmer ikke! Jeg har termin 4. juni, derfor bytter jeg ikke uke før på onsdag. Basta Bom! (Det samme sier legen min og sykehuset)

Så jeg teller selv jeg. Vet jo at et svangerskap er 40 uker og 3 dager[:)]

ORIGINAL: Helene Burugle

Ifølge henne og hennes utdaterte hjul (har kommet et nytt et som hun ikke har fått[8D]) så er jeg 30 uker i morgen.

MEN, det stemmer ikke! Jeg har termin 4. juni, derfor bytter jeg ikke uke før på onsdag. Basta Bom! (Det samme sier legen min og sykehuset)

Jeg har termin 3. juni og jeg bytter uker på mandager, så om du har 4. så skal du vel bytte på tirsdag? [8|]

ORIGINAL: Veraonica

Er ikke helt sikker på hva/hvem jeg skal stole på. I følge jordmor er jeg 26 uker på vei i dag. Men skal man følge kalkulatoren på nett er jeg ikke det før i morgen.
Så vet liksom ikke når jeg skal juble, hver søndag eller mandag? :P

Kalkulatoren på nett regner nok svangerskapslengde 40+2 mens jordmoren din bruker 40+3.. Dvs at du er en dag lengre enn kalkulatoren på nett, som vil si at du antagligvis skal juble på søndager [;)]

Jeg følger hvertfall jordmor på sykehusets termin, og antall uker+dager, det samme gjør jordmoren jeg går til på kontroller [:)]

ORIGINAL: Ambriel

ORIGINAL: Helene Burugle

Jeg har termin 3. juni og jeg bytter uker på mandager, så om du har 4. så skal du vel bytte på tirsdag? [8|]

Hmmm. Regne.. Telle... Da har jeg telt dager (herregud, så lang tid det tar[8D]) og jeg er ifølge  babyverden (40+2 eller 282 dager) 29 + 4 i dag. Og har 76 dager igjen til termin og det er 76 dager igjen til 5. juni...

Såå.. Jo, du har helt rett! Ifølge det nye 40 + 3 (283 dager) så skal jeg bytte dag på tirsdag[:D] Eller skal jeg egentlig ha termin 5. juni, kanskje? Siden svangerskapet varer en dag lengre enn hva vi er vant med?

Phu! Dagens hjernetrim!

Back
Topp