Lurer litt..

Smiley80

Forumet er livet
Vi har nå begynt med grøt i 16-17-tida på ettermiddagen og dette fungerer veldig bra (ellers bare pupp) 
For tiden spiser han grøt av ca 50ml væske, og vi driver og øker mengden...

Det jeg lurer på:
  • Bør jeg vente med å introdusere neste grøtmåltid (morgen/formiddag) til vi er oppe i full porsjon på kvelden?
  • Eller skal jeg starte med middag først?

Syns dette er så vanskelig jeg....
Vet jo at dette er individuelt hvor mye mat babyene trenger osv.,
men ønsker bare å få litt råd om hva dere har gjort [:)]

Vi innførte to grøtmåltider før middag. Mye pga at hun ikke var så begeistret for middagen, så da la vi den vekk en stund. Har begynt igjen nå, og det går mye bedre. [:)]
Det er jo ingen fasit her, bare å prøve seg fram. Stol på deg selv, det er du som vet best hva som er det rette for Oliver. [:)]

vi bruker å gi litt fruktmos på dagen og grøt på kvelden, har nå begynt å gi litt grøt på morningen men er ikke så poppulært. Spiser litt da men kommer seg nok mer etterhvert!
Syntes du skal prøve deg litt frem å se åssen det går.
Lykke til  [:)]

jeg ville ha satsa på grøt til frokost og kvelds om det har gått bra med grøt hittil[:)]

Takk for svar, da tror jeg vi går for grøt på formiddagen også om ikke så lenge [;)]

ORIGINAL: MOVED: MsMarte

jeg ville ha satsa på grøt til frokost og kvelds om det har gått bra med grøt hittil[:)]

signerer, og gitt middag etter en ukes tid med grøt morgen og kveld....   gi gjerne litt fruktmos på dagen [:)]

men om gutten er blid og fornøyd og legger på seg slik han skal, så er det jo ikke noe stress.. Ta litt etter litt, så merker du nok når du må begynne med mer mat. Men øk gradvis opp grøtmengden. Tror ikke det er noe fasit jeg. Vi er på bare grøt på kvelden enda ellers bare mm, og det ser ikke ut som om lillegutt trenger noe mer enda.

Skal ikke være lett dette...
Men for å si det sånn: Oliver har blitt en helt annen gutt på ettermiddagen/kvelden etter han har begynt å spise grøt, så det er tydelig at det var behov for mer iallefall [:)]

Off... føler litt dårlig samvittighet... Oliver har nesten så lenge jeg kan huske vært sutrete og utålmodig fra kl 16 og fremt til sengetid. Kanskje jeg burde begynt med grøt allerede da han var 4mnd?!Tenk om stakkar Oliver har vært sulten hele tiden?! [:(] Har jo tilbudt han pupp oftere på ettermiddagen men det er ikke alltid han ville hatt det... Jaja...Ikke lett å vite...

Back
Topp