Lurer litt..

smurfemamma91

Flørter med forumet
Hei alle sammen! Jeg poster denne her også, i tillegg til en annen plass. Greit med forskjellige synspunkter.

Kort oppsummert først:
- Februar 2011- provosert abort uke 8+5/6
- SA februar- bekreftet uke 9
- Gravid på nytt, første mensdag 31.mars, 5 uker etter forrige SA.

7.mai begynte jeg å spotte gammelt blod (5 uker etter forrige mens). Gikk over til lyse rosa, litt rødt, ingenting, litt brunt osv. Ett- to truseinnlegg til string om dagen. Hos legen samme uka, fortalte om dette. Men mente det var helt ufarlig, men om det kom til å ende i en SA, så var det ingenting noen kunne gjøre. Det skjønner jeg, er jo kroppen sin måte å ordne opp på.  Spottingen pågikk hele uka, fram til lørdag (12.mai, 6 uker på vei). Da fossa det friskt/mørkt blod ut, mest friskt. Litt koagulert blod, men ikke mye, og litt murringer. dabba fort av, og spottingen fortsatte i 9 dager til. Ikke mye, men brukte bind, just in case.

Var hos legen 14.mai, og fortalte om dette. Han mente det var SA, noe jeg var enig i. Han tok UL på meg, og sa han så NOE der, men TRUDDE det var rester. Altså han var ikke helt sikker. Forrige gang jeg mistet, sa han at han ikke var veldig flink med UL.

Siden da, forsvant det meste av ømhet i bryster, men ikke helt. Det er fortsatt litt ømt per i dag. Livmor området er oppblåst som aldri før. Vært plaget av mye luft i mage, og det er uvanlig hos meg. Var småuggen også. Trøtt er jeg stort sett hele tiden, og av og til kiler det i livmorområdet. Merkelig. Stikker innimellom også, og har hatt noen tak, hvor det har vært små-smerter. Overleverlig!

Legen sendte brev til sykehuset for utredning, pga. to tette SA'er. Og venter på brev.

Her kommer i grunnen det jeg lurer på, og ønsker å høre hva dere trur (veit at dere ikke kan si akkurat hva det er, men synes det er litt interessant):
Siden jeg fortsatt har disse tegna, og kroppen er helt på bærtur (synes jeg da) så lurer jeg på om jeg fortsatt kan være gravid? Hadde det ikke slik sist jeg mistet, og da var jeg 8+6 eller no. Og siden legen sa at han så NOE og TRUDDE det var rester.. Det gjorde ikke ting lettere.. Bare surr oppe i hode mitt nå! Kan jo hende at jeg hadde eggløsning litt seinere enn hva jeg trudde, ergo kortere på vei.

Den kroppen er neimen ikke lett å skjønne seg på!

Tusen takk for svar! Ü

Tja, ikke grei den der. Tror jeg hadde bedt om ny ul av noen andre jeg. Fælt å lure sånn. Lykke til :)

Men, vil ikke en test kunne vise om du er gravid eller ikke?
Utredning for habituell abort får man vanligvis ikke før man har hatt 3 spontanaborter på rad. Jeg hadde hadde fire aborter da jeg søkte, men det var 2 før og 2 etter jeg fikk sønnen min, så da kvalifiserte jeg ikke. Jeg måtte altså miste en femte gang før jeg fikk utredningen.

For det første - Så utrolig trist at du har mistet så mange ganger :( 

Når jeg gikk gjennom den siste MAen min, så hadde jeg rester etter første utskrapning. Dette tror jeg ikke ble oppdaget før et mnd etter utskrapningen. Jeg hadde egentlig fortsatt visse gravidsymptomer. Men jeg spottet også etter utskrapningen. 

Uansett burde du kanskje sjekket det opp om han mener det er rester. Jeg måtte gjennom en ekstra utskrapning pga restene ikke kom ut. (ikke for å skremme, det er sjeldent det skjer). Det kan vel gå infeksjon i det, hvis ikke kroppen ordner opp selv. Men hva det viser seg å være kan en se på ultralyd. Og hvis han legen ikke var sikker, så burde han absolutt fått en til lege til å se på det. Det har de alltid gjort på meg. Få deg en til ultralyd du :)

Kroppen er ofte på bærtur etter en SA/MA. Min var i hvertfall det alle gangene. Jeg håper det ordner seg for deg fort og at utredningen vil gi deg noe svar. Jeg fikk ikke utredning før jeg hadde abortert tre ganger etterhverandre. Masse lykke til :)

Når jeg leser det du skriver så tenker jeg at det kan være en mulighet for at du fortsatt er gravid. Det ville jo jeg tenkt helt til du har fått det bekreftet eller avbekreftet. Jeg ville bedt om en ny ul, kanskje hos en annen? Du kan jo ha mistet en tvilling, og at den andre fortsatt har det bra:) Man kan jo bare håpe på det beste, selv om jeg skjønner det sikkert ikke er så lett.

Nitta: Ja, mulig jeg gjør det om det fortsetter.. Skal vente i alle fall ut uka å se om jeg får noe brev. Takk for det! :)

Hemmelig en stund! : Ja, det vil en vel kanskje. Har vel tenkt at jeg skulle vente ei stund, pga. hcg'en..
Det veit jeg, men han mente at det var noe som ikke stemte, å sendte brev til dem. Så da får jeg egentlig bare vente å se hva som skjer.

Ja, men jeg har ikke spottet noe etter de to ukene. Det stoppa helt opp. Så tror ikke det er rester. Ja, det synes jeg også, han burde egentlig bare ha sendt meg til Gyn. som han gjorde sist. Men neida, her sitter jeg da, like spent hver gang jeg skal sjekke postkassa! hehe..
Ja, det er jo ikke akkurat unaturlig, om man tenker på det. Men kroppen har vært helt rar- om jeg skal samenlikne med den forrige SA'en, og da var jeg lengre på vei, enn hva jeg var nå. hmm..
Takk for det! :)

Side: Ja, det er som er. Er på en måte greit når man veit, men når man bare går rundt å surrer og ikke tenker på annet, så blir man jo heelt tullerusk i hode! Passer dårlig nå som eksamenstida er her! Jeg tenker jeg skal ta en test, og viser det seg at den er positiv, så skal jeg ta turen til legen igjen å banke litt i borde hans! Ü Det kan jo være, man veit jo aldri med denna kroppen sin! Nei, er nok ikke så lett.. Får nesten bare se hva som skjer! :)

Har fått brev i posten fra sykehuset, om at dem tar meg inn for utredning. Lettelse. Skal dit i mårra, og kjenner jeg gru-gleder meg litt. Blir spennende å se hva gynekologen finner ut av.

nitta skrev:
Tja, ikke grei den der. Tror jeg hadde bedt om ny ul av noen andre jeg. Fælt å lure sånn. Lykke til :)

sign:)

Fikk ikke skrevet noe i går, lurer på om sida var nede. Men da får man bare skrive i dag.
Var hos gyn i går (samma gynekologen jeg var hos forrige gang, og veit ikke heeelt hva jeg syns om a), og hu skjønte ikke helt hvorfor jeg var sendt dit. Hu mente abortene var tilfeldig, og alt så fint ut inni der. Er ikke gravid. Hadde tydeligvis akkurat hatt eggløsning, rart hva dem ser på den svarte skjermen! Tok blodprøver også, også hadde jeg jernmangel, så måtte begynne å spise jerntabbiser.
Neste gang jeg ble gravid skulle jeg ta direkte kontakt med gyn for litt oppfølging trur jeg, og mistet jeg en gang til så skulle vi utvide litt mer med blodprøver o.l.

Godt å få svar i hvertfall.

Back
Topp