Lurer litt på ifm fryseforsøk

stormage

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Hei jenter, jeg lurer på litt forskjellig ang fryseforsøk og håper dere kan hjelpe meg. Blir DPO dagen med positiv EL test?
Når de sette inn egg som 3 dager hva tid vil det normalt feste seg? Blir rugedag fra innsettingsdagen eller avhengig an hvor mange dager egget er? Hva tid vil kroppen vanligvis starte produsere hcg hormoner?

Hei jenter, jeg lurer på litt forskjellig ang fryseforsøk og håper dere kan hjelpe meg. Blir DPO dagen med positiv EL test?
Når de sette inn egg som 3 dager hva tid vil det normalt feste seg? Blir rugedag fra innsettingsdagen eller avhengig an hvor mange dager egget er? Hva tid vil kroppen vanligvis starte produsere hcg hormoner?

Om du satte inn et 3 dagers egg, så er du 3 DPO den dagen du setter inn egget. Det vil da normalt feste seg 5-6 DPO. Rugedag 1 ser jeg noen regner litt forskjellig. Noen regner innsetting dagen som rugedag 1 og noen dagen etter innsetting som rugedag 1.

This is what happens in a 3 day transfer:

1 day post transfer - embryo is growing and developing
2 days post transfer - Embryo is now a blastocyst
3 days post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day
4 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining
5 days post transfer - Implantation begins,as the blastocyst begins to bury in the lining
6 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining
7 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells
8 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood
9 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops
10 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops
11 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT

This is what happens in a 5 day (blastocyst) transfer:

1 day post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day
2 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining
3 days post transfer - Implantation begins, as the blastocyst begins to bury in the lining
4 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining
5 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells
6 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood
7 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops
8 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops
9 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT

Back
Topp