Lurer litt om amming og gulping, Noen tips?

Dråpe

Elsker forumet
Det virker som Maja spiser og blir fornøyd, men ofte når jeg skal prøve å få ho til å rape-gulper ho masse istedet om ho ikke får til.
Får ho fortsatt nok mat da? Eller har ho liksom fått ut alt ho tok? Bør jeg prøve å gi ho mer? Eller er det et tegn på at ho har fått for mye?[&:]

Og så lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre med ene puppen min. Den ene har vært så veldig full i et par dager nå. Føles skikkelig sprengt ut noen ganger. Jeg pleier å amme på annen hver side, men jeg føler veldig for å tømme den som er så full, men hvis jeg ammer på den siden hele tiden vil det vel bli bare mere i den??

uff det her ble surrete og litt langt, håper noen skjønner hva jeg mener....

Når det gjelder gulpingen,så gulper de bare "overskudds" melken. Det de ikke trenger!
Jeg har hatt to stooor gulpere, så jeg vet myye om akkurat det! (de gulpet så fælt at jeg måtte stå over vasken etter at de hadde spist.)

Melkesprengen vil stabilisere sæ etter hvert, enten du amme på annahver pupp eller ikkje, trur æ. Hadde masse spreng når Brage va ca ei uke gammel, men det gir sæ nok. Ville nok tømt den puppen det gjorde vondt i... Og, ja, de gulpe bare overskuddet, så det gjør ingenting!

men når de gulper overskuddet som dere sier,skal vi med "gulpunger" gi dem mindre mat ? gir bare morsmelkerstatning jeg.  var ikke mening å ta tråden din,syns liksom dette spørsmålet henger sammen med ditt :)  klem!

Back
Topp