Lure tips til flytur med barn

Tekoppen

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Marsboere 2020
Vi skal snart ut å fly med mini på 3,5 år. Flyturen tar vel ca 5 timer. Vi har tenkt til å ha med iPad, litt snacks, tegnesaker osv.
Så nå lurer jeg på om dere vil dele deres beste tips for en best mulig flytur? :)
 
Ikke stress. Vi har reist 12 timers turer fra ungene var baby. Hadde egen koffert til ungene med bamse, snacks, iPad, overraskelse, blader etc. Aldri vært noe problem, så lenge vi foreldre ikke stresser
 
Jeg har reist i snitt 1 flytur i måneden siden mini var 5 mnd, nå er han 2,5 år.
Mitt beste tips er å ta med pakker til barnet. Gjerne noe nytt som dem kan holde på med en liten stund for å få tid til å gå. Søstrene grene har noen veldig fine små pakker med modell leire i ulike farger, kanskje en ny tegnebok, favorottfigur/bil, reiseversjoner av brettspill o.l. Jeg har til og med pakket inn litt snacks bare for spenningen.
I tilegg kan du kanskje også laste ned en ny film på ipad?

Fluturen vil nok gå veldig fint så lenge dere ikke stresser med det. Se på det som en god mulighet til å tilbringe kvalitetstid sammen :)
 
Jeg kjøpte ny leke til guttungen, enten som jeg gjemte i sekken fram til vi kom oss på flyet eller som vi kjøpte sammen rett før vi gikk på flyet.

Snacks, iPad er også stor hjelp:)
 
Snacks, mat, drikke og noe nytt å leke med :) og snacks til de voksne, så alle beholder ett bra blodsukker ;) vi har også brukt en reisekoffert til ham som heter bedbox, helt genial! De små får sove godt og behagelig. Om du synes det ser bra ut og ikke vil kjøpe er det mange på Finn som leier ut.
 
Enig i tipset om pakker! Det gjør turen spennende, og noe nytt å leke med er ofte interessant litt lenger enn kjente ting. Kanskje et nytt spill/film eller to på iPaden også?
 
Enkelt å si, men prøv å ta ting som det kommer. Barn merker raskt humøret til oss voksne.

Pakk lett, men smart; skift, leker, spennende mat/snacks, iPad om dere har (husk laste ned noe barne kan underholdes med), ting barne trenger for å være trygg om det har noe (bamse for eksempel).

Vær tidlig ute, la barnet utforske og leke før avgang. Å forbedre barnet på hva som forventes - sitte i ro med belte på, opp-/nedstigning, risting, dotter i ørene osv er også lurt når de er så gamle.
 
For vår del har det å passe på at hun har spist "sikkelig mat" vært veldig viktig. Og veldig lite godteri. Spørs hvor lang flyturen er, men vi har brukt bedbox på de trurene over 3 timer (da har hun fått sovet på flyet). Ellers går det i Ipad, tegnesaker, magnetleker og små overraskelser..

Nesespray før takeoff og landing har også vært redningen enkelte ganger for oss! :)
 
Vi skal snart ut å fly med mini på 3,5 år. Flyturen tar vel ca 5 timer. Vi har tenkt til å ha med iPad, litt snacks, tegnesaker osv.
Så nå lurer jeg på om dere vil dele deres beste tips for en best mulig flytur? :)

Bilstol (!), nok drikke og mat som hun liker, hodetelefoner, en bamse hun liker (men som det ikke er helt krise om forsvinner), minst ett skift i håndbagasjen, pledd. :)
 
Back
Topp