Lure på..

Natepia

Glad i forumet
Dåkker som amme,ka e d dåkker ikkje spis?
som kainn jør sånn at de små reagere på d du spis!

jeg holder meg bare unna løk og sterk mat[:)]

Gutten våra he kolikk å reagera på det meste, veldi ømfintelig mage (umodne tarma?). Held meg unna kål, løk, sjokolade (heeeilt umulig å halde sej unna), brus, kaffi, melk/sjokolademelk, frukt, sterk mat m.m. Alt som eg får luft av får han luft av. Noko han reagerer veldig sterkt på er ferdiglaga pizza som big one og grandiosa.

Forrige gang reagertes det her i huset på pizza!!! Denne gangen har krigen kommet ved inntak av nøtter.....ellers spiser jeg ikke reker og skalldyr, sterk mat, løk og kål.-.......

Spiser alt som før[:D] men er kreseb så er mye jeg ikke liker[;)]

Spiser det jeg har lyst på jeg :) Eller, stort sett.. Taco har jeg ikke turt å prøve enda.. Spiser sagte men sikkert mer og mer ting :P

Spiser faktisk alt jeg

Holder meg unna brokkoli, appelsinjuice og mye chili, siden hun har hatt et par anfall av luft i magen som kan skyldes disse produktene...

spiser alt, men noe med måte, just in case.. har ikke lyst på skrikenetter[;)]
Han har bare reagert en gang etter vi var i en dåp. vet ennå ikke hva det var, om det bare var alt som skjedde rundt han, eller om det var maten.

Vi har ofte taco og pizza, og jeg spiser mye sterk mat. aldri om han har reagert på det. thank god![:D]

Holder meg vel igrunnen ikke unna noe. Men har ikke testet kål og kålrot enda.

Men kan drikke kaffe, juice, brus, melk, og spise sjokolade, løk, sterk mat, ertestuing, nøtter...

Skalldyr har jeg ikke testet, for det liker jeg ikke noe særlig.

Jeg spiser og drikker akkurat det jeg har lyst på, ingen av mine tre har reagert på noe heldigvis. [:)]

Ylva reagerer veeeeldig på all slags løk. Det siste hun reagerte på var tyttebærsyltetøy, spiste litt mye av det. Ellers drikker jeg ikke brus.

Spiser også bare litt av: paprika (reagerte veldig på det i begynnelsen), brokkoli, melk og melkeprodukter.

spiser ikke kål og erter heller da.

Jeg spiser det jeg har lyst på[:)] Eneste jeg ikke har turt å prøve er løk og hodekål, men det er jeg ikke noe særlig glad i heller, så det er ikke noe problem[:)]

Hender seg at vesla har litt vondt i magen da, men det er ikke så ofte eller langvarig, og sånne små har vel gjerne litt vondt i magen innimellom[;)] Tror ikke hun reagerer veldig på noe spesielt... Jeg pumper meg og gir på flaske, og har et lager i kjøleskapet, så klarer ikke å holde styringa på hva jeg har spist i hvilken boks[8D] Hehe...

Okei!
Prøve mæ sakte fram æ å..men trur ho reagere på at æ har spist sterk mat..eller sterk å sterk..spist gryterett her om dagen,å deinn verka d som ho reagerte på,va jo litt løk i åsså.
Drekk jo litt brus,ho har enkelte daga dær ho skrik en del,å enkelte daga dær ho næstn ikkje skrik.

E d nåkka mat man MÅ holde seg unna når man amme?

Helsesøster sa t meg på hjemmebesøket at e kunne spise og drikke det e ville, men måtte være litt forsiktig med løk,erter og kål. Det som er gass-dannende. E har fruktosemalabsorpsjon så det er mye e må holde meg unna. Løk bi e kjempedårlig av og havnet på sykehus 2 ganger for[:@][:'(] (Før e fikk vite at e hadde fruktosemalabsorpsjon). Tarmene mine tar ikke opp sukker eller fruktsukker, så ikke så enkelt å være sunn heller[>:]

Eg eter det eg vil.. Har til og med ete løk.. han vart ikkje noke verre enn vanlig! :P
men eg klarer ikkje å sjå sammenhengen, eg.. noken gonga trenge eg ikkje å ha ete, og då er det nok til at han får magevondt om dåke skjønna? :P

Ja,d samme har æ å mærka..[:-]

Her går det meste bra så lenge det er med måte.....ikke for mye av noe....men holder meg unna ren kumelk, sitrusfrukter, løk, kål og sterk mat....ting jeg vet jeg får luft av....og akkkk...så er det sjokoladen da.....[8D]

Spiser som vanlig jeg, og har ikke merket noe reaksjon. Det eneste jeg har merket at jeg må være litt forsiktig med er kaffe. 

Snop! Mannfolket kom fra Sverige med et spann full av smågodt, og i går hev jeg i meg både sjokolade, salte godter og søte godter - og i dag har småen skreket i mange timer i strekk... Stakkar!!

Back
Topp