lure på noe...

C love K

Elsker forumet
hmm lure på noe.. jeg har ingen jobb og jeg holder på å søke på jobb rundt omkring, bør jeg si i fra at jeg er gravid når jeg søker jobb?

tenkte at eg kunne søke på ringevikar jobb i barnehage.. får då jobbe jeg jo bare frem til jeg ikke kan mere..

*sniker litt*

du burde undersøke med nav hvordan det blir med penger i permisjons tiden hvis du "bare" er ring etter vikar og ikke har noe fast.
de har jo som regel at du skal ha jobbet 6 av de siste 10 mnd føre fødsel for at du skal få penger.

lykke til!!!!!!!!!!![:)][:)]

Du har ingen plikt til å fortelle arbeidsgiver at du er gravid[:)] Og det lønner seg å la det være. Det er jo ikke lov å ikke ansette noen på grunnlag av graviditet, men det skjer dessverre likevel. Så ikke si noe om det. Det har ikke gjort.
Du er pliktig til å si ifra når det er 3 mnd igjen til du skal ut i permisjon[;)]

Jeg ville ikke sagt at jeg er gravid i alle fall, jeg ville skjult det lengst mulig. Jeg har dårlig erfaring med en arbeidsgiver som absolutt ikke ville ansatt gravide, selv om det egentlig ikke er lov å droppe noen på grunn av det. Du tjener opp permisjonspenger ved å bare være ringevikar også, bare du ikke får mindre vakter fordi du på grunn av magen alltid er den siste de ringer til.[&:]

hehe blir sikkert en stund til noen ser eg e gravide og , e litt overvektig og magen den henge der den[:D] hehe

men e nok best om eg venter me å si noe, va jo meiningen at eg skulle hatt en jobb nå, men det e ikke lett å få jobb nå til dags[:'(]

Back
Topp