lure litt eg..

zoe

Glad i forumet
lure litt på det her med mme og pumping..
har aldri gitt mme, og aldri pumpa meg..
men virke jo som alle gjør det..?

her går det i amming heile tida..
blir litt usikker når eg kjem innpå her og lese det dåke skrive..
gjør eg nåke feil?

kortid og koffor bruka dåke mme (sjønne jo at det e nåken som har for lite melk..men virke som andre gjør det og?

Håpe nåken svare meg, så eg slippe å sitte her å bekymre meg..

Neida, du gjør HELT sikkert ikke noe feil. Da min første var liten ga jeg hverken mme eller pumpa meg. Han nektet å ta flaske, og jeg fikk ikke ut en dråpe ved pumping. Men gutten vokste da opp til å bli en frisk og fin gutt han. [;)] Nå prøver jeg å pumpe meg for å fryse ned, i tilfelle jeg skulle ha bruk for reserve en gang (til jeg skal på fotballkamper f.eks. [:D]). Men jeg får fremdeles ikke ut noe ved pumping. Men gutten min har vist tegn til at han ikke blir mett på kveldstid, derfor prøvde vi mme for å sjekke om det stemte. Men mitt største ønske er jo å ha nok melk til å fullamme i seks mnd! Så du er heldig om du slipper å ty til mme. Pumping kan være greit med tanke på resever som sagt, og hvis du skulle få spreng utenom måltidene. [:)]

Jeg bruker heller ikke MME, kun pupp døgnet rundt. Har pumpet meg tre ganger, det var fordi jeg skulle ut og mannen min skulle være alene med gullet, en annen gang skulle vi et sted der jeg visste jeg ikke kom til å være komfortabel med å amme.

Jeg også bare ammer [:D], har en nok melk og mulighet, så er det nok morsmelk best [:)] Kua greier ikke å skape samme antistoffer vi gjør [8|]

Her så får hun en flaske på 100ml på kvelden(ikke alltid hun drikker d opp heller) ,for jeg har for lite melk til at hun blir mett da.. Men ellers så er d puppings her oxo..[;)][:D]

jeg har begynt med mme på kvledne før han leggr seg fordi ellers så må jeg puppa han opptil 3 ganger etter han har laggt seg og det syns jeg skal være unødvendig..derfor gir jeg han mme etter jeg har amma han.og da legger han seg til å sove med eng gang..da er han go og mett.jeg har ikke for lite melk,men det virker som han treger litt ekstra på kvelden..di 2 andre barna mine amma jeg hele tiden..di fikk bare mme når jeg var borte.(klarer ikke å pumpe meg,kommer ingen ting ut da[&:])og jeg liker å vene barna mine til flaske,for første ungen min tok ikke flaske så jeg kunne ikke ha barnevakt på henne før hun var nærmere 8 mnd..og det var litt kjipt syntes jeg..

Mange forskjellige ting som fungerer. Jeg ga aldri mme. Du gjør sikkert det som er riktig for dere! [:)]

KUN pupp her!!!
Har aldri tenkt på noe annet jeg. Ammer også om natten 2 ganger, men føler ikke for å gi noe mer for det om.
Kine virker fornøyd med det hun får fra pupp så da fortsetter jeg slik.

Dere må huske at bebyene har økedager og da kan det føles som om en ikke har nok melk, men det har dere. Det er bare bebyen som øker produksjonen ved å spise litt oftere.

Back
Topp