Lunsj til lavkarbomenneske

Fru Riskorn

Forumet er livet
Jeg får besøk i dag av en som helst spiser lavkarbo. Jeg synes det meste lavkarbo er [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(] Noen ideer til hva jeg kan lage som begge kan like?

ORIGINAL: tullemor_86

salat[:D][:D]

[:'(][:'(][:'(][;)] Må være noe alle kan spise, begge ungene også...

Eggerøre, røkalaks og noe grønt

ORIGINAL: Fru Riskorn

kan ikke begge ungene spise en god kyllingsalat da?

ORIGINAL: LittleJ.

ORIGINAL: Fru Riskorn

kan ikke begge ungene spise en god kyllingsalat da?

Jo, men ikke jeg. For jeg tåler ikke kylling... Men, det kunne ikke du vite da[;)]

Det er jo egentlig bare det å unngå brød, potet, ris og pasta?
Er jo de ingrediensene som har fyfykarbs i seg hvertfall..

DU kan jo lage en middag med svinekjøtt eller laks feks, så lager du ris, saus og salat til, men den personen trenger jo ikke forsyne seg med ris[:)]

Hadde ikke giddi å tilpasset mat av slike grunner jeg da. Men det er meg [8D]
Hvis det er så nøye, får de ta med mat selv.

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Hadde ikke giddi å tilpasset mat av slike grunner jeg da. Men det er meg [8D]
Hvis det er så nøye, får de ta med mat selv.

Den holdningen har min mann og[:)]

For det første så bør du gjøre noe med innstillingen din. Om du hele tiden tenker at lavkarbo er [:'(][:'(][:'(][:'(] så kommer du iallfall ikke til å like maten du lager.

Så bør du kanskje tenke på hvorfor denne  vennen går på lavkarbo. Kanskje hun eller han trenger å gå ned i vekt? Da burde jo du som venn støtte og oppmuntre.

Og tips til hva du kan lage? Hva pleier dere å ha til lunch da? Om dere pleier å ha rundstykker og pålegg kan du jo bare lage det og en salat i tillegg. Så kan vedkommende spise salat og pålegg.

Om jeg går på besøk til andre og jeg spiser spesiell mat så tar jeg med meg mat selv, eller spiser det jeg får servert den dagen.. Jeg forventer aldri at noen skal lage noe spesielt til meg..!
Men noe form for spekemat da? Jeg pleier å lage et lunsjbord, men litt salat, eggerøre, kyllingkjøtt i egen skål (eller skinke eller annet kjøtt?), dressing, pålegg og rundstk til de som vil ha det.. [:)]

ORIGINAL: Vestlandstaus

For det første så bør du gjøre noe med innstillingen din. Om du hele tiden tenker at lavkarbo er [:'(][:'(][:'(][:'(] så kommer du iallfall ikke til å like maten du lager.

Så bør du kanskje tenke på hvorfor denne  vennen går på lavkarbo. Kanskje hun eller han trenger å gå ned i vekt? Da burde jo du som venn støtte og oppmuntre.

Og tips til hva du kan lage? Hva pleier dere å ha til lunch da? Om dere pleier å ha rundstykker og pålegg kan du jo bare lage det og en salat i tillegg. Så kan vedkommende spise salat og pålegg.

signerer på det serkeste!!!

LAg rundstykker til deg selv og unga...og en god salat til vennen din...værre er det ikke...eller eggerøre og laks, omelett med grønt ved siden av

Back
Topp