Lunsj til de små?

KH#2påvei:)

Betatt av forumet
Hva gir dere til lunsj til de små nå?
Gutten min får melk når han våkner 6-7, grøt ca 9, melk 12-13, middag 16 og grøt 18-19. Men merker at melken til lunsj metter ikke så lenge som den gjorde før han kan bli sulten etter en time kanskje. Har prøvd med litt brød med leverpostei men det kommer bare ut igjen!

Har dere noe forslag om hva jeg kan prøve eller hva gjør du?

Bruker å gi fruktmos som mellommåltid av og til ..kanskje du kan se om det faller i smak?! =)

Gir aldri fruktmos alene for det er ikke et måltid... men med pupp så gir jeg det som et måltid og han er metti 4 timer til..

Nå var det et tips til hva hun kan gi i tillegg til mm-måltidet hun har i 12-13 tiden da..siden hun føler det ikke metter nok fram til middag..barn er forskjellige..ikke alle trenger pupp i tillegg til fruktmos :)

Mamma_Kia skrev:
Nå var det et tips til hva hun kan gi i tillegg til mm-måltidet hun har i 12-13 tiden da..siden hun føler det ikke metter nok fram til middag..barn er forskjellige..ikke alle trenger pupp i tillegg til fruktmos :)

ikke hvis det bare brukes til et mellomåltid nei.. men det skal ikke brukes til et måltid... da må man ha noe itillegg... 

her får hun brødskive til lunsj og en skvett melk etterpå..

Vi har det på samme måte her... pleier å gi fruktmos + pupp til lunch, men mistenker at lillegutt trenger noe mer etterhvert nå. Jeg har gått inn for å øve på å spise brødskiver til lunch, også gir jeg heller middagen en times tid før jeg har gjort før.... ettersom brødskivene kommer nokså raskt ut igjen. Håper han knekker koden når det gjelder skiver snart.

Vet ikke andre råd enn å fortsette og øve med brødskivene jeg... og gi fruktmos. Har du prøvd den fruktmosen som er tilsatt litt fiber? vil jo tro at den metter litt lenger.

Back
Topp