Lunsj og mellommåltider

2 for 1

Flørter med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei dere!

Jeg føler at jeg spiser HELE tiden om dagen, noe som gjør at kreativiteten på kjøkkenet begynner å gå tomt. Håper derfor at vi kan dele litt tips til lunsjretter og mellommåltider med hverandre ☺️

Her går det mye i
- Frukt
- Brødskiver
- Rundstykker
- Pannekaker/lapper
- Semulegrøt
- Croissanter
- Oreokjeks (hehe)
- Dumle

Hva spiser dere om dagen?

Her går det mye i varm havregrøt med melk og litt blåbærsyltetøy:) ellers så er det stekt egg, brødskive og litt ketchup på toppen :p

Spiser sunt og variert, lite karbo. Til mellommåltider spiser jeg enten nøtter, skyr eller litt bær ☺️ Føler egentlig bare at jeg blir mer sulten av mellommåltider, så er sjeldent jeg spiser det.

Til lunsj spiser jeg salater, omelett, eggerøre, kyllinglår med salat og fetaost, knekkebrød med egg. Ikke den mest spennende maten akkurat, men det er gode muligheter for å variere og lage mye forskjellig godt.

Jeg spiser for lite, og strever veldig med matlysten (utenom godteri osv). Jeg takler ikke yoghurt og lignende konsistenser... Takler ikke hjemmebakt brød, og her kjøpes det ikke brød på butikk (vi bor hos foreldrene mine, og pappa baker)... Og det er sjelden jeg gidder å lage noe ekstra, for da er det brått så mange som skal ha... Så jeg lever på knekkebrød med skinke. Varierer med kokt egg i blant.

Savner yoghurt m/müsli, smoothie bowls, amerikanske pannekaker, eggerøre og brødskive med salami eller syltetøy...

Hei dere!

Jeg føler at jeg spiser HELE tiden om dagen, noe som gjør at kreativiteten på kjøkkenet begynner å gå tomt. Håper derfor at vi kan dele litt tips til lunsjretter og mellommåltider med hverandre ☺️

Her går det mye i
- Frukt
- Brødskiver
- Rundstykker
- Pannekaker/lapper
- Semulegrøt
- Croissanter
- Oreokjeks (hehe)
- Dumle

Hva spiser dere om dagen?

Samme her, matlysten er på topp for tiden!
Her har det gått i
- Baconpannekaker
- Brødskiver med leverpostei
- Sandwich med pesto, ost, skinke, soltørket tomat, agurk og avocado
- Tortilla chips med ost (varmer i ovnen) med hjemmelaget guacamole, salsa og rømme

Samme her, matlysten er på topp for tiden!
Her har det gått i
- Baconpannekaker
- Brødskiver med leverpostei
- Sandwich med pesto, ost, skinke, soltørket tomat, agurk og avocado
- Tortilla chips med ost (varmer i ovnen) med hjemmelaget guacamole, salsa og rømme

Naam, tror jeg må handle inn tortillachips, salsa og goacamole

Naam, tror jeg må handle inn tortillachips, salsa og goacamole

Kos deg!

Min oppskrift på guacamole:
1/4 løk
1 avocado
1 fedd hvitløk
1/2 tomat
Limejuice av 1/4 lime
Salt og pepper
Litt chillikrydder eller fersk chilli

finhakket løk og tomat, moser alt sammen med en potetstappemoser!

NAM!

Back
Topp