Lungemodningssprøyte

Nufletufsa

Forumet er livet
Hei:) Jeg lurte på hvor lang tid det gikk fra de av dere som har fått lungemidingssprøytene fikk de til dere fødde? Hadde vært koslig om dere slengte med historien deres også:) I hvilken svangerskapsuke fikk du sprøyen og i hvilken uke fødte du:)?

Fra jeg fikk lungemodningssprøyte til jentungen ble tatt, gikk det 14 dager. De drøyde så lenge som mulig med og ta henne, men visste ikke hvor lenge de kunne vente, så derfor fikk jeg lungemodningssprøyten dagen jeg kom inn på sykehuset.

ok:) I hvilken svangerskapsuke fødte du:)?

Fra jeg fikk første lungemodningssprøyte til han ble født gikk det 10 dager. De ville vente så lenge som mulig. Jeg hadde svangerskapsforgiftning, så de ville ikke sette i gang fødselen før det var helt nødvendig.. Lillebror ble født i uke 34+6

Førstemann kom i uke 33+0, men der startet fødselen så plutselig at jeg ikke fikk tid til lungemodningssprøyte

*Shanks* skrev:

Uke 27. Ble innlagt i uke 25. I dag er hun en frisk, rask og normal jente på 3,5 år. :)

Frk. Tvert I. Mot skrev:

*Shanks* skrev:

Uke 27. Ble innlagt i uke 25. I dag er hun en frisk, rask og normal jente på 3,5 år. :)

Så hyggelig:) Flere med erfaringer rundt dette?:)

Jeg ble innlagt i uke 27+4 og fikk ei lungemodningssprøyte samme dag og ei dagen etter.. Lille kom i uke 28+3..da kunne de ikke vente lengre.. Hun er i dag ei frisk og aktiv jente på 3 år og snart 9 mnd :)

fikk sprøyta på tirsdagen kl.18.00 og snuppa ble født dagen etter kl.08.36. hun ble født i uke 32. idag er hun en frisk og rask jente på 6 år :)

jeg fikk lungemodningssprøyene i uke 22+5 tror jeg. hun kom i uke 23+3..gikkkikke mange dagene før hun var ute...

Fikk siste lungemodnongssprøyte kl 2  på natta, han var ute kl 9 på morgenen.

Fødte i uke 33+1 pga for tidlig vannavgang. 

med nr  fikk jeg lungemodningssprøyte i uke 29, fikk riehemmende drypp 4 ganger og var sengeliggende i 3 uker, fikk dusje 3 ganger på de ukene, måtte tisse på bekken og fikk gjøre nr 2 på do, da kjørt i rullestol hele veien. Men så stoppet alt opp og hun kom ikke før dagen før termin.

Med nr to ble jeg lagt inn i uke 21 med prem rier, fikk MASSE muskelavslappende og beroligende siden de ikke ville gi riehemmende, var sengeliggende til uke 23, riene startet igjen, riehemmende drypp og lungemodning, alt stoppet og startet helt frem til uke 37, da kom han =) SÅ glad for at de bestemte seg for å vente =)

Fikk første i uke 28 og andre noen dager etterpå.

Guttungen kom 2 dager før termin... etter sengeleie fra uke 28 til 37 (mer eller mindre. Fikk være oppe litt etter uke 35.)

Det ble 3 jææææævla lange uker, for å si det sånn - men jeg er selvfølgelig glad for at han holdt seg der inne såpass lenge, tross alt =)

Tusen takk for mange gode svar:) Hyggelig å lese at det har gått så lang tid mellom sprøytene ble sett og fødselen var i gang for mange av dere:)

Jeg fikk lungemodningsprøyte i uke 27+6 og dagen etterpå pga vannavgang. Han holdt seg inne til uke 29 :)

Fødte ni dager etter første lungemodningssprøyte. Fikk sprøya i uke 31+0, og fødte 32+2 :-)

Dytter litt mer på denne her for å se om det fins flere historier der ute:)

Dytter:)

Jeg fødte i feb 08, og ble lagt inn på føden 2 ganger i des07 med premature rier og 3 cm åpning. Hun kom 8 dager før termin!
Fikk lungemodnigssprøyte begge gangene..

Opp:):)

Back
Topp