Lungemodning sprøyter

Fidel07

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Snøfnuggene 2018
Hei ble hentet med ambulanse og er innlagt idag pga blødninger (det har stoppet nå) og skal være til observasjon til imorgen.
Er i uke 32+3 og har forliggende morkake.

Fikk 2 sprøyter i rumpen idag og de vil sette 2 sprøyter til i rumpen imorgen.

De sa det var lungemodningssprøyter, to typer, men vet ikke hva det var.

Andre som har fått dette og var det da 2x2 = 4 sprøyter?
 
Jeg fikk bare en sprøyte, såvidt jeg husker.

Går det bra ellers med dere?
 
Kan dessverre ikke svare, vil bare ønske deg lykke til :)
 
Nei de satte 2 sprøyter idag samtidig og har sagt jeg vil få to til imorgen.
 
Hvis du spør så må de kunne gi deg et svar, for eksempel navnet på det du fikk:) sikkert ikke gøy å "mase" men er da veldig forståelig at du vil vite hva de putter i deg!:)
Vil også ønske deg lykke til videre:)
 
Hvis du spør så må de kunne gi deg et svar, for eksempel navnet på det du fikk:) sikkert ikke gøy å "mase" men er da veldig forståelig at du vil vite hva de putter i deg!:)
Vil også ønske deg lykke til videre:)
Spørr imorgen når jeg får nye sprøyter
 
Ja det går bra her. Drittkjedelig med enerom, men fastlegen har tatt alle prøver men rotet svaret vekk så nå er det tatt nye tester på røde hunder, hiv og syf. Antar at derfor jeg er på alenerom. Har bare hepB og Mrsa negative tester å vise frem.
 
Jeg fikk to sprøyter i 2014 når fødselen startet i uke 28 med en dags mellomrom :)
 
Det kan jo være at de bruker forskjellige konsentrasjoner av det surfaktant-stoffet eller hva det heter, på ulike sykehus? Du får si fra i morgen at du fikk to i går, for å være sikker på at det er riktig.

Edit: Leste litt om det. Det er vanlig å få dette i to doser med 24 timers mellomrom. Det er kortikosteroider. Fant ikke ut hvorfor du har fått to ulike.
 
Last edited:
Er hjemme igjen. Skal ta det med ro.

PKS blir i første uke av juli eller EKS ved neste plutselige blødning.
 
Back
Topp