lungebetennelse

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
noen som kan forklare hvordan det føles?

Det begynner som en forkjølelse, med tørrhoste, tett nese og sliten i kroppen. Før hosten utvikler seg og setter seg i lungene.
Smertefull hoste som gjør vondt i brystet, og man hoster ofte.
Man blir også tungpustet, og fryktelig sliten..f.eks ved bare å gå opp en trapp.
Og feber.

Jeg gikk 3-4 uker med dette ifjor, føltes som begge lungene skulle hostes opp..veldig vondt!

Mumfie skrev:
Det begynner som en forkjølelse, med tørrhoste, tett nese og sliten i kroppen. Før hosten utvikler seg og setter seg i lungene.
Man blir også tungpustet, og fryktelig sliten..f.eks ved bare å gå opp en trapp.
Og feber.

Signerer denne, og legger til at hosten ikke bare gjør vondt i brystet. Jeg hadde vondt i hele overkroppen, både foran og bak. Grusomt.

Kittekat skrev:

Mumfie skrev:
Og feber.

Signerer denne, og legger til at hosten ikke bare gjør vondt i brystet. Jeg hadde vondt i hele overkroppen, både foran og bak. Grusomt.

Ja, ribbein og bak på ryggen..vondt overalt!

isj da. Akkurat sånn har jeg hatt det i hele dag. begynte med forkjølelse i forrige uke, og natt til søndag sleit jeg med pusten. Jeg har astma og tar ventoline ca hvert 30. minutt, men alikevel hjelper det ikke. Tør ikke hoste fordi det gjør så vondt, men jeg har jo ikke noe valg... Hosten kommer.
Ringte legen i sta, sikkert en time i strekk men kom jo pokker ikke gjennom...

har blodsmak i munnen når jeg hoster også... :/

¤Woolfmother¤ skrev:
isj da. Akkurat sånn har jeg hatt det i hele dag. begynte med forkjølelse i forrige uke, og natt til søndag sleit jeg med pusten. Jeg har astma og tar ventoline ca hvert 30. minutt, men alikevel hjelper det ikke. Tør ikke hoste fordi det gjør så vondt, men jeg har jo ikke noe valg... Hosten kommer.
Ringte legen i sta, sikkert en time i strekk men kom jo pokker ikke gjennom...

har blodsmak i munnen når jeg hoster også... :/

Uff da, det høres ikke bra ut.
Jeg ville dratt til legevakta, for å få undersøkt om du må ha antibiotika eller ikke. Cosylan hjelper på hosten, men smaker drit.
Jeg hostet og opp store slimklumper..ekkelt..

Mumfie skrev:
Og feber.

sign

jeg har astma og når jeg har hatt lungebetennelse har jeg i tillegg til det beskrevet over her en veldig piping i brystet. slim som ikke løsner. sliter også veldig med å sove, og finner det best å sove nesten sittende. hadde det nesten hvert år frem til jeg ble ca 19 år :/

jeg har måttet pygge opp med puter faktisk.
Prøver å komme meg til legen i morgen... Kan jo bare være en forkjølelse! men har aldri hatt så vondt når jeg har hosta. Eller blitt så tett av ikke noe! Gå på do setter meg ut liksom...
Vel, takk for svar!

¤Woolfmother¤ skrev:
Prøver å komme meg til legen i morgen... Kan jo bare være en forkjølelse! men har aldri hatt så vondt når jeg har hosta. Eller blitt så tett av ikke noe! Gå på do setter meg ut liksom...
Vel, takk for svar!

Husk at det florerer med mykoplasma lungebetennelse nå. Begynner som forkjølelse.
Høres ikke ut som en vanlig forkjølelse det du har.

Mumfie skrev:

¤Woolfmother¤ skrev:
Vel, takk for svar!

Husk at det florerer med mykoplasma lungebetennelse nå. Begynner som forkjølelse.

er det noe spesielt?
Ringer legen i morgen jeg :) Håper ikke ungene blir smittet! Minsten har luftveisproblematikk så det holder fra før....

¤Woolfmother¤ skrev:

Mumfie skrev:

¤Woolfmother¤ skrev:
Vel, takk for svar!

er det noe spesielt?
Ringer legen i morgen jeg :) Håper ikke ungene blir smittet! Minsten har luftveisproblematikk så det holder fra før....

Her kan du lese om Mykoplasma:

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/mykoplasma-lungebetennelse-2144.html

Takk :)

Værsågod :)
Lykke til hos legen!!

Back
Topp