Lungebetennelse og kvalm av antibiotika

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg sitter her med bøtta på fange og en overveldende type kvalme jeg aldri har opplevd før, den kommer med svimmelhet og bølgende gulv og nummenhet helt ut i armene, men har ikke spydd til nå...

Tar Ery-Max for det som sannsynligvis er en lungebetennelse. Dette er bare dag 2. Kan jeg forvente at det blir slik resten av kuren, noen som vet? Eller har noen opplevd av kvalmen gir seg?

Jeg reagerer på nesten samme måte på ery-max, vil råde deg til å ringe legen og høre om det er mulig å få en annen medisin. Jeg fikk en annen type antibiotika og følte meg mye bedre med engang :)

Få en annen antibiotika den du har fått er grusom mot mage og enormt mange får kvalme og oppkast!
God bedring! :)

Jeg blir sånn av weifapenin, så ber alltid om noe annet. Så jeg hadde sluttet tvert på den og ringt legevakta for å få ny.

Da skal du slutte med en gang og få en annen type antibiotika. Jeg er allergisk mot pennicillin og noen typer antibiotika, fått beskjed om at det ikke er farlig med reaksjoner som kvalme og utslett på samme måte som om man får pusteproblemer, men man skal ikke ta disse typene. Dog på sykehuset fikk jeg bare kvalmestillende, siden jeg måtte ha en spesiell type....

Jeg hadde det samme når jeg hadde lungebetennelse, men tok en annen type antibiotika. Kvalme og ubehag forsvant helt da jg gjorde det som sto på pakka å ta pillen etter et lett måltid.

Jeg hadde det samme når jeg hadde lungebetennelse, men tok en annen type antibiotika. Kvalme og ubehag forsvant helt da jg gjorde det som sto på pakka å ta pillen etter et lett måltid.

Står ingenting i pakningsvedlegget om slikt. Står bare at det "kan" tas i forbindelse med mat, og jeg spurte spesifikt om det hos legen da hun sa jeg skulle ta den fire ganger om dagen og fikk til svar at det ikke hadde noe å si.

Mannen har snakket med tanta si som jobber på apoteket, hun mente jeg ikke burde ta flere av dem og heller ringe legevakta, så det har jeg gjort. Venter på at lege skal ringe meg opp igjen nå. Kan da ikke være normalt at hele overkroppen føles "bedøvd" når kvalmebølgene kommer. :S Hvis å bytte antibiotika kan funke, så prøver jeg i alle fall det.

Står ingenting i pakningsvedlegget om slikt. Står bare at det "kan" tas i forbindelse med mat, og jeg spurte spesifikt om det hos legen da hun sa jeg skulle ta den fire ganger om dagen og fikk til svar at det ikke hadde noe å si.

Mannen har snakket med tanta si som jobber på apoteket, hun mente jeg ikke burde ta flere av dem og heller ringe legevakta, så det har jeg gjort. Venter på at lege skal ringe meg opp igjen nå. Kan da ikke være normalt at hele overkroppen føles "bedøvd" når kvalmebølgene kommer. :S Hvis å bytte antibiotika kan funke, så prøver jeg i alle fall det.

Best å ringe lege ja! Vet med meg selv at eg er sensitiv for alt av medikamenter. Får løs mage av paracet :p Helt ekstrem kvalm av antibiotikaen, trodde veggene holder på å lukke seg rundt meg og gråt på gulvet i en time.

Har opplevd med en annen type antibiotika å bli dårlig på en annen måte og få utslett, så det er jo alltid en mulighet at man er allergisk mot det. Lykke til!

Det er en stor bivirkning av den medisinen. Spør etter en annen :) Og good bedring

Håpar du får bytte antibiotika. Har sjølv blitt dårleg av Ery-Max, men eg fekk ikkje bytte da det var den einaste typen som hjalp mot det eg hadde. Mot lungebetennelse kan dei heilt sikkert prøve noko anna:) God bedring:)

Håpar du får bytte antibiotika. Har sjølv blitt dårleg av Ery-Max, men eg fekk ikkje bytte da det var den einaste typen som hjalp mot det eg hadde. Mot lungebetennelse kan dei heilt sikkert prøve noko anna:) God bedring:)

Fikk bytte til doxylin, men legen jeg var hos nå mente visst ikke jeg hadde trengt å begynne på antibiotika i det hele tatt, fikk bare fordi jeg allerede var begynt på en kur.

Fikk bytte til doxylin, men legen jeg var hos nå mente visst ikke jeg hadde trengt å begynne på antibiotika i det hele tatt, fikk bare fordi jeg allerede var begynt på en kur.
Godt du fekk bytte. Er alltid greit å fullføre når ein først er starta, typisk legar å ikkje vera enige om antibiotika bruk;) Håpar du blir fort frisk:)

Ery-max bør alltid tas til mat pga risiko for kvalme hvis man ikke gjør det. På det apoteket jeg jobber sier vi alltid i fra om det.

Back
Topp