Lunch i barnehagen?

Mamitas

Glad i forumet
Står i et brev vi fikk av barnehagen at det blir servert lunch og frukt i barnehagen hver dag, men dersom barnet ikke har spist frokost eller skal være der til langt på ettermiddag (stenger 17.15) så må man ta med brødmat. Er denne lunchen de serverer varm? Eller kan man ta med middagsglass?

Er bare bekymret for at det kun er brødmat de serverer og en gang eller to varm mat. Da må jo barna gå hele dagen uten et varmt måltid. Er jo for seint å gi de middag hvis man er hjemme kl 5 og de skal legge seg 7, eller?

Tusen smp som kverner i hodet nå ja! [:D] er takknemlig for svar

Vi har ikke fått barnehage plass, men jeg skriver nå her like vel.
Hvis du lurer på det med varm mat så ta kontakt med barehagen dere har fått plass i.
Selv synes jeg det er noe krise om Gabriel ikke får ett varmt måltid om dagen så lenge han spiser godt og koser seg i løpet av dagen. MEn vi er nå alle forskejllige og det er helt greit det.

Hvis vi får barnehageplass så regner jeg med at matrutinene til lillemann vill endre seg og det tar jeg da når den tide kommer.

Håper du finner ut av det og at alt ordner seg.

hmm, asså det er svært svært få barnehager som serverer varmmat i barnehagen. Det er som regel...... asså ja som regel brød som serveres, dette pga budsjett og kapasitet, det er ytterst få barnehager som har kokk til å forbrede maten nå.

men hør med barnehagen du har fått plass i ang dette, kanskje dere er de heldige som får servert varmt måltid til lunsj.

Og er det noe barnet IKKE tåler, trenger barnehager veldig ofte opplæring fra ernæringsfysiolg for å tilrettelegge måltider.  

Snuppa skal begynne i en barnehage som åpner for første gang i august. Vi må ha med alle måltider. Og frukt får de på 14 måltidet. Så vet ikke om de serverer varmt eller kaldt i barnehagen hos dere.

Men poenget da...hehe!
Vi fikk hvertfall beskjed om at vi kunne ta med den maten barna likte og ville ha. Tok vi med middagsglass - så varmet de opp det og tok vi med grøt - så laget de det. Så ville jo tro at de kunne gjøre det hos dere også...

Men ring de å hør hvordan det funker. Det kan nok være forskjell fra plass til plass [:)]

Syns igrunnen ikke det er så krise, men han er ikke så glad i brødmat lengre, og da blir det jo stort sett bare det barnehagen kan tilby hele dagen. Han blir liksom ikke mett så lenge han ikke får middag. Men er vell ikke mulighet heller for å ha med middagsglass til han for da blir det vell forskjell mht de andre barna?!

Mannen er fra sverige og der får de jo ALLTID varm mat hver dag, både på skolen og i barnehagen. Syns virkelig dette er noe de kan innføre i Norge også, med tanke på at det er barn som har behov for skikkelig næring i løpet av dagen. Sporet litt av her nå, men men [:D] Lever i en drømmeverden og håper det er slik hvertfall [:D]

ORIGINAL: Beijbi

Snuppa skal begynne i en barnehage som åpner for første gang i august. Vi må ha med alle måltider. Og frukt får de på 14 måltidet. Så vet ikke om de serverer varmt eller kaldt i barnehagen hos dere.

Men poenget da...hehe!
Vi fikk hvertfall beskjed om at vi kunne ta med den maten barna likte og ville ha. Tok vi med middagsglass - så varmet de opp det og tok vi med grøt - så laget de det. Så ville jo tro at de kunne gjøre det hos dere også...

Men ring de å hør hvordan det funker. Det kan nok være forskjell fra plass til plass [:)]

Så bra det da. Eller bra at barnet får det man vil ha, og middag om det er det. Ble litt mer lettet nå, håper det er sånn hvertfall [:D] tusen takk

I vår bhg så serveres det kald eller varm mat til lunch,men den blir jo spist kl 12 og etter det så er det frukt de får før de blir hentet engeng før 16.35.,frukten er kl 15.00 som regel.Slik er det hos oss ihvertfall.Middag får de når de kommer hjem.

Så bra da. Hva er det dere serverer til lunch?

Håper vi får lov til å ha med middagsglass eller grøt dersom de ikke har varm lunch, så ordner alt seg for oss.

Gleder meg litt til han begynner kjenner jeg [:D]

Er jo ingen krise om de ikke får varm mat i løpet av dagen, synst jeg da. Men du kan jo feks lage middag til kvelds? Endre litt rutiner når jobb og bhg begynner? Er jo ingen som har sagt at middag må foregå klokka 4 om dagen (eller rundt der da)

I bhg til Sebastian så hadde de et varmt måltid i uka. Å han hadde med brødskiver til sånn måltid som de har rundt 2-3(varierer selvsagt fra bhg til bhg når de har ettermiddagsmåltidet)

Om dere har med medbrakt mat i barnehagen så skal det trekkes kostpenger fra regningen deres......

Jeg synes det er krise om han ikke får varm mat i løpet av dagen. Da er det ikke bare en dag, men faktisk fem dager med barnehage. Middag til kvelds vil jeg ikke gi for det er for tung mat så seint på kveld, etter min mening har ikke kroppen godt av å jobbe med tung mat når man sover. Er derfor man ikke anbefaler voksne å spise etter 19-20 tiden om kvelden heller (3-4 timer før man legger seg). Men som sagt, man er forskjellig og har forskjellige synspunkt på ting [:D] og heldigvis for det, ellers hadde dette vært et kjedelig diskusjonsforum [:D]

Back
Topp