Lumen Matheo eller Lennox ...!?

Ønskemamma2022

Glad i forumet
Navnevalg er så vanskelig !
Jeg og samboer har diskutert navn nå lenge og vil ha noe på L.

Lumen Matheo var det første vi falt helt for, men når vi har undersøkt litt fant vi Leon og Lennox også :nailbiting:
Leon høres ut en hund syntes jeg så det er uaktuelt :stop:

Så nå står det mellom Lumen Matheo og Lennox .....

Vi vil ha uvanlige navn som ikke så mange har:angelic:jada jeg vet Lumen er rart, men når man sier Lumen Matheo høyt syntes jeg det klinger sååå fint sammen :wideyed: men enda i tvil....HJELP :eek::confused:

God tid har vi jo men føler jeg må ha ett navn til han i magen :rolleyes:

Noen meninger her inne :rolleyes:?

Både Matheo og Leon er vanlige navn her :p

men vanskelig valg. Tenk deg om du hadde spurt noen om hvilket av navnene de vil at du skal velge, f.eks. Lennox, hadde du blitt skuffet da, for at de ikke sa Lumen Matheo? Haha, vanskelig å forklare :bag:

Men som du sier, så har dere god tid:) vi har ingen alternativer enda, engang :p

Jeg har skjønt at Lumen er unisex, men for meg er det jentenavn, det høres veldig feminint ut i mine ører. (Dessuten føler jeg det blir litt som å kalle ungen for meter eller gram, det er jo en måleenhet. [emoji12] Lumen brukes også i betydningen hulrom i kroppen, f.eks. tarmlumen, det kan jo være verdt å vite ...) Men det er bare min mening, dere må jo velge det som passer dere! Lumen blir det nok nesten garantert ingen andre i bhg eller på skolen som heter iallfall, de andre er jo noe vanligere.

Nevnte navnene for mannen her, jobber for øvrig også med strøm :p han likte Lennox, syntes det var tøft. Det er også mer et navn og ikke alle andre betydninger :)
Lykke til med valget

Personlig liker jeg ikke dobbeltnavn og for meg blir Lumen litt sært. Lennox likte jeg veldig godt, så er ikke i tvil om at jeg hadde valgt Lennox av de to :)

Vi har også både Lennox og Leon på listen vår[emoji1]. Syns det er finere alternativer enn Lumen, selvom man har ett annet navn bak[emoji56][emoji169]. Vi har mellomnavn på eldste, oppkalling, men det blir aldri brukt i det daglige[emoji6]

Vi hadde bestemt oss for Lucas, men det viste seg å være en jente istedet...hihi....
Har allerede to barn som har bokstaven c enten først eller inni, samtidig som bokstaven c er i etternavnet.
Så da må vi lete etter jentenavn som enten har c inni eller på begynnelsen:-)

Vi hadde bestemt oss for Lucas, men det viste seg å være en jente istedet...hihi....
Har allerede to barn som har bokstaven c enten først eller inni, samtidig som bokstaven c er i etternavnet.
Så da må vi lete etter jentenavn som enten har c inni eller på begynnelsen:-)

Gratulerer så mye[emoji4]. Har en liten Lucas selv[emoji169]. Charlotte er jo veldig fint syns jeg![emoji56][emoji169]

Skjønner at folk ikke vil ha samme navn som 3 andre i klassen, men skjønner ikke helt det med å kalle barna såå sære ting at det egentlig ikke er navn, eller super-sære stavemåter bare for å være unik. (Sikter generelt, ikke bare til deg!) Lumen kan bety flere andre ting som nevnt over her som ikke nødvendigvis gir gode navne-assosiasjoner. Ville aldri kalt et barn det. Beklager om det høres litt kvast ut, men tenk på barnet da... Lennox kommer i en helt annen kategori, det er et navn stavet på vanlig måte, men det er likevel uvanlig. Man kan like det eller ei (jeg syns det var kult :D ), men det er hvertfall et navn, ikke en betegnelse for styrke på lyspære eller noe pretensiøst som ikke er et navn (husker en i et TV program som kalte barnet Nova diamante...) Lykke til med valget! : D

Lumen er ikke et vanlig navn her i Norge, men drar du litt ut finner du mye mer av det. Lumen er også en måleenhet for lys(fotografi)

Uansett betydning på navnet så elsker! Jeg det [emoji7] men nå har jeg tenkt på navnet til lillesøster i magen. Men som noen sier over er det vel unisex :) men nå liker jeg sære navn da.. tenker ikke på hvor mange i klassen vil ha navnet.. men jeg er ikke fan av det jeg hører hver dag [emoji28] storebror heter Lenus [emoji170] Han har mellomnavnet til tippoldefaren sin, for å få navnet måtte det dokumenteres svart på hvitt at han faktisk hadde det som mellomnavn [emoji849][emoji1]

Lumen er en avledet SI-enhet for måling av lysfluks...
Og Lennox er for meg jentenavn.

Back
Topp