Luktesansen ;)

guttemamma3

duttamor
Desemberskatter 2016
Hjelpes... Lukter hva som helst på mils avstand. Det verste er når jeg kjenner ei ekkel lukt, og jeg ikke finner opphavet til lukta :o flere som har fått skikkelig luktesans i det siste?

Føler jeg går rundt å sniffer på ting dagen lang jeg. I går endte jeg med å desinfisere hele huset pga en lukt, men viste seg at bonden hadde gjødslet
Jeg gjorde det samme med kjøkkenet etter at jeg fant lukt av surmelk, men ikke opphavet. Fant ikke årsaken, men nå lukter det heller rent ;)

Jeg har rimelig god luktesans til vanlig, men nå er det i ferd med å bli ekstremt. Og så er det selvfølgelig de ekle luktene som liksom biter seg fast i nesa mi.. Skal straks kjøre bybanen inn til byen for å gå på masterveiledning, og jeg GRUER meg. Der pleier det nemlig å være rimelig innestengt luft, i tillegg til mennesker som ikke akkurat er så veldig nøye med personlig hygiene...

Jeg vasket sengtøy og lot det henge utendørs til tørk i går.
Luftet også dyner og puter ute - og gledet meg skikkelig til å såve i rent og pent velduftende sengtøy.

Hvem skulle tro at litt skyllemiddel plutselig gjorde meg veldig kvalm......:p Klarte ikke å sovne i den "stanken", hehe...

Her endte jeg i akutt oppkast i dag. Da jeg dusja hos mamma å de. Sjampoen jeg fant, var ikke nesa mi begeistret for! Første gang jeg har kasta opp i en dusj! Godt jeg bare hadde drikke vann enda på morran.

Så skjedde det samme av lukten av nyklippet gress.

Ellers er ikke nesa veldig oppsøkende etter lukt. Men reagerer veldig når det kommer en duft som ikke faller i "smak"

Jeg merker egentlig ikke noe der heller, men kjøkkenet mitt lukter litt ekkelt for tida. Det kom liksom som en eksplosjon mot meg da jeg åpnet kjøleskapet, og det luktet så råttent at jeg måtte snuse rundt for å finne ut om noe lå der og var dårlig. Fant ikke noe, men tror det var kombinasjonen av en del mat pluss blåbærbiola som jeg generelt syns lukter ekkelt.

Det meste lukter vondt og for mye! Første gang jeg oppdaget det var på kjøpesenteret for et par uker siden. Jeg gikk lenge rundt og lurte hvorfor ingen andre reagerte på at det luktet bæsj over alt. :p

Eg har valp i huset og fikk merke det når hun gjorde fra seg inne i morges. Normalt sett ikke ett problem siden jeg jobber innen pleien. Nå endte det i brekninger...

Back
Topp