Luktesansen

Lolo

Forumet er livet
Hvordan er det med deres luktesans damer?
Her har denne eksplodert noe voldsomt det siste døgnet. ALT lukter plutselig hundre ganger mer enn normalt. Minst!
 
Her eksploderte den så og si med det samme jeg ble gravid. ALT lykta mye verre. Nå har det roa seg litt-eller så har jeg bare blitt "vant" til det :p
 
Kjente det før jeg fikk positiv test. Den er bare litt sterkere enn normalt, regner med at det blir værre. Sist måtte sambo vaske kjøleskapet flere ganger i uken.
 
Min luktesans ble også forsterket rett etter positiv test, men nå i dag har den altså virkelig eksplodert! Alt har så sterke lukter!! Litt slitsomt faktisk..
 
Merker det ikke så veldig men de rundt meg merker at jeg har luktesans som en katt:p "lukter du DET!?" Sier de, haha ja!
 
For meg er det helt annerledes. Lukter nesten ingen ting. Ble tett i nesen etter jeg ble gravid. Veldig merkelig. Har ikke kjøpt noe saltvann eller noe. Tror jeg nok hadde vært mer kvalm om jeg skulle ha luktet alt mulig. Hadde vært veldig kjedelig å stå å brekke seg når man skiftet på lillemann. :)
 
Jepp.. her har det virkelig eksplodert. Ikke kjekt i det hele tatt.
 
Jeg har over snittet god luktesans i utgangspunktet, nå er det helt jævlig :( forrige gang sleit jeg skikkelig med å jobbe, jobber på storkjøkken ;) mye mat som lukter, og det er helt grusomt..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
God luktesans her ja. Kjenner det hvis sambo tenner seg en røyk ute ved garasjen, 100 meter vekke. :p
 
Jepp, luktesansen er virkelig på om dagen. Lukter ALT og plages fryktelig av lukter også.
 
Den er kraftig forsterket. Jeg kjenner alt. Lukten av saft mugga som står på kjøkkenbordet, når jeg sitter på stua. Alt lukter...
 
Gubben lukter ti ganger mer tåfis etter jobb enn ellers så han må rett opp på badet å vaske seg og alt annet lukter mye sterkere ja. Til og med meg selv etter en dag i sola. Ish. Alle mennesker lukter og det verste er de som har kjørt i seg hvitløk eller mye kaffe.
 
Jada... Det meste lukter helt forferdelig eller bare alt for sterkt! Gubben har fått beskjed om å bytte både shampoo og deodorant Heldigvis er jeg bortskjemt med at han dusjer etter jobb hver dag, siden han er bilmekaniker. Et av mine største problemer er alle som drikker kaffe på jobb... Hegnar alltid likt lukta av nytrakta kaffe, men nå blir jeg kvalm bare av tanken!
 
Jeg er tett i nesa pga pollenallergi, altså jeg er TETT! Alikevel lukter jeg enkelte ting helt ekstremt godt! Gjerne ting som lukter vondt! Veldig rart! :p
 
Back
Topp