Luktesans som supermann!!

Fire-må-det-være!

Glad i forumet
Må bare dele med der.. I dag da jeg skulle på butikken, kjente jeg en dunst salmiakklukt.. Da jeg nærmet meg døren, kjente jeg det enda sterkere, og jaggu var det ikke ei på frisørsalongen inne på butikken som holdt på å ta permanent!!
Jeg måtte le litt, og sa det til ei som kom gående forbi der samtidig.. "Herlighet, jeg kjente permanentlukta allerede fra bilen!" Hun smilte bare å sa "Hva? Kjenner ikke noe spesiellt jeg...?"
Tenkte ikke noe mere over det, før jeg trasket videre gjennom butikken, og da slo det meg - selvfølgelig, jeg er jo GRAVID igjen!!
Husker nå at det var slik ed begge forrige svangerskapene også, fryktelig sterk luktesans..

Passer forøvrig utmerket i jobben som sykepleier... Eller ikke...;-)

Litt forsterka luktesans her også gitt. Å stå å se inn i kjøleskapet er ikke lengre noe alternativ. Må vite akkurat hva jeg vil ha og helst hvor det står før jeg lukker opp:P

I går lukket jeg opp en sånn pose med ferdigkutta salat og det luktet så sinnsykt salat!! Lukter salatblader virkelig så mye:P

Jeg har også DEN luktesansen plutselig. Kan ikke huske at jeg reagerte på lukt før ca uke 10 forrige gang :P

Nå kan jeg gå inn i en butikkog kjenner med en gang om det er noe dårlig kjøtt i butikken :S Derfor har vi boikottet den ene kiwien vår for der er det alltid noe skjemt :S

Sånn er det her også. Jobber i matbutikk, så kjenner lukten av produktene igjennom pakningene. Lukten av diverse te er ikke så ille, det lukter jo søtt og godt. Men når det kommer til suppeposer/sausposer feks... oh my god.

Og ikke nok med det.. det som er enda verre er hvis jeg lukter kundene. Jeg hadde en kunde innom som hadde med seg sin godt voksne sønn som satt i rullestol. Han var hjerneskadet, og kunne ikke gå. Men han hadde selvsagt gjort i bleia si, og jeg har ALDRI hatt så store problemer med å hjelpe en kunde med å finne lyspærer noen gang.

Huff stakkars mannen kunne jo ikke for det. Men det så sikkert ikke så bra ut at jeg holdt på å kaste opp, og smilte bredt omhverandre. Hahaha

Back
Topp