Lukter seriøst deilig hos meg nå!

shannon

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Augustlykke 2015
311055_10152766385215722_187111294_n.jpg

Disse her er akkurat ferdige, varme fra ovnen. :)
Har bakt til mannens "fredagskos" på jobben, fordi han startet ny jobb 2.april og allerede første uka hadde flere timer fravær fordi jeg ble innlagt på sykehuset :)
Synes det er litt kjekt å kunne sende vekk litt kos også, jeg har jo ikke lov til å spise sånt som dette nå mens jeg er gravid.
Er veldig kjekt å bake! :D

Ser godt ut :) veldig glad i å bake jeg å, og glad i å spise det :P hahah

Det så skikkelig godt ut!! Men kan man ikke spise sånt når man et gravid?

Du de så virkelig nydelige ut! Så flink du er altså!

Jeg tok glukosebelastning nå på onsdag og har ennå ikke utviklet svangerskapsdiabetes, så det er jo litt digg. Men legger merke til at kroppen IKKE er glad i for mye karbohydrater eller sukker....
Så jeg må vel bare kaste inn håndklet jeg også :)

En ting som er veldig godt om dagen er agurkstrimler i dip mmmmm :)

Mmm, så godt ut!! Jeg hadde sukker i urinen så skal ta test jeg også :/ håper det går fint, men holder meg stort sett unna sukker likevel..

Jeg har diabetes, så jeg er på striks diett heeeeele svangerskapet. Så jeg kan ikke spise, men du må gjerne det :D

Åå, sånn å forstå ja! Nå ble jeg nesten litt nervøs for at jeg hadde spist noe jeg ikke burde ;)

Du de så virkelig nydelige ut! Så flink du er altså!

Jeg tok glukosebelastning nå på onsdag og har ennå ikke utviklet svangerskapsdiabetes, så det er jo litt digg. Men legger merke til at kroppen IKKE er glad i for mye karbohydrater eller sukker....
Så jeg må vel bare kaste inn håndklet jeg også :)

En ting som er veldig godt om dagen er agurkstrimler i dip mmmmm :)

Hurra for flott glukosebelastningstest! Må ta alle seirene vi kan få sier nå jeg :)
Foreløpig lander jeg fort for lavt mellom måltidene mine sånn at jeg godt kan unne meg ting med litt mer sukker i enn ellers, f.eks banan :) Ellers tør jeg jo ikke det..
Husker fra sist at jeg f.eks måtte slutte helt å drikke melk fra uke 20 og utover fordi blodsukkeret steg for mye for raskt av det, så enn så lenge nyter jeg at jeg innimellom t.o.m kan lage meg en smoothie uten problem :D
Er myyyye der ute som smaker godt som også funker ok iforhold til blodsukkeret, bacongull f.eks er helt uten karbohydrat (men akkurat nå blir jeg kvalm av lukta :P), reagerte fint på popcorn også <3
Foreløpig ikke sånn voldsomt søtsug, takk og lov :P

Agurk og dip hørtes jo driiitgodt ut! :D Rå grønnsaker anbefales før noe med litt mer karb i forresten, gir magen noe å jobbe med så stigningen går saktere :)

Mmm, så godt ut!! Jeg hadde sukker i urinen så skal ta test jeg også :/ håper det går fint, men holder meg stort sett unna sukker likevel..
Det skjer ofte i svangerskap uten at det trenger å bety sv.skapsdiabetes, men det er bra at det sjekkes opp med en gang så en er sikker da :) Spesielt om du har spist noe med mye karb. kvelden før du leverer testen. ;)

Unner dere ikke den diabetisen :( Hadde svangerskapsdiabetes med jentungen. Fant det ut ganske så mot slutten, noe som resulterte i en tøff fødsel. Kjipt man må ta de testene, men jubl hvis dere slår positivt ut tidlig, det har sååååå mye å si :) Heldigvis finnes det masse namnam man kan spise. Kan ikke spise sånne boller selv, men skal love de frista, så jo kjempe gode ut :D

Det skjer ofte i svangerskap uten at det trenger å bety sv.skapsdiabetes, men det er bra at det sjekkes opp med en gang så en er sikker da :) Spesielt om du har spist noe med mye karb. kvelden før du leverer testen. ;)

Jeg leverte ikke morgenurin, for glemte hele greia ut, så leverte etter frokost med brunost som pålegg (som vel er en del sukker i), så sikkert det, men joda, greit å sjekke :) Hadde faktisk sukker i urinen med en av gutta også, da måtte jeg også ta test, men var helt fin.. Så satser på det denne gangen også :) Men fryktelig ekkel test da :/ Men sikkert verdt det om det faktisk skulle slå ut...

Skikkelig lekre skillingsboller! Heldige mannen <3
Her går det i glutenfritt for tida (for mannen, ikke meg) - har ikke klart å finne noen god bolleoppskrift enda så her er det lite baking :(
Håper dere med svangerskapsdiabetes har det greit ellers. Det er jo så kjedelig når det blir så mye styr med maten (i tillegg til alt det man bør unngå fra før som gravid. Stress)

Back
Topp