Lukter og smaker!

*Selene*

Elsker forumet
Noe dere har byttet mening om etter dere ble gravide? Jeg har ikke merket så veldig mye til det, før den siste tiden egentlig :)
Jeg kan ikke fordra smaken og lukten av kokt brokkoli og Jarlsberg-ost :p
Mens mannens dusjsåpe og jordans toalett/bad engangsklut lukter himmelsk❤️ Fikk helt dilla på smaken av klementiner en stund, men det har roet seg igjen ;)

- Flittig bruker av app'en ;)

Mannen lukter enda vondere enn det han pleier når han våkner på morgenen... Ellers vil jeg helst slippe å spise kjøtt.

brød er uaktuelt så å si hele dagen.. spesielt på morgen.
pølselukt, lasange, dette er det eg reagerer mest på, ellers er det diverse matlukter, kommer helt ann på hvilke dag det er :P

Fikk grill-lukt helt opp i halsen i sommer! Var den ekleste lukten jeg kunne tenke meg :p hadde en periode helt avsmak fra poteter, men det har gått over nå. I det siste har jeg hatt skikkelig craving på alt søtt! Håper det går litt over snart :p

Termin 27/2-14 med første frø <3

Merker ikke noe særlig forkjell tror jeg..:p

Termin 12.februar med første frøet:)

Det beste jeg vet er taco.. eller det var det. Nå synes jeg det lukter mugg! Har ikke blitt taco i huset her siden mai :P Glad at samboeren ikke er så glad i det selv :D

♡♥ venter en prins 17.feb ★☆

Krydret mat og grillmat blir jeg kvalm av bare med lukta. Grillpølser derimot er tydeligvis det beste jeg vet :confused: og er samme om det er stekt eller kokt og hva som er tilbehør :p og ikke minst eple på skiva :D

Ellers lukter mannen forferdelig på morgenen, mens når han er nydusja sitter jeg bare å snuser på han. Vaniljesukker lukter også himmelsk, men det har jeg alltid syns :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Mat som er sterkt kryddret klarer jeg ikke lengre. Gubben som er så glad i taco, vil gjerne ha det hver fredag. Han har forsøkt et par ganger, og da spiser ejg bare salaten :P

Ellers er lukten av nudler det værste jeg kan tenkte meg.

Hehe, alt er snudd på hodet! Klarte ikke melk før - nå går det 1-3 liter hver dag! Avocado med litt salt og pepper på er et must - jeg MÅ ha det tilgjengelig. Fiskelukt og synet av reker får meg til å brekke meg, så nå må gubben filetere fisken selv. (.. er lik færre fisketurer..hehe!)
Bare tanken på smeltet ost, pisket krem eller søt sjokolade er kvalmende, mens macadamianøtter og rips går ned på høykant!
Rare og grådig akutte cravings.. Upraktisk når nærmeste matbutikk er både en fergetur pluss en biltur unna :-P

Jeg kan ikke fordra lukta av brent mat, spesielt viss man rister brød.

Men mannen lukter enda bedre :-D

Mens i sommer spiste jeg MASSE gilde mager grillpølse.
Så nå vil jeg ha kokte gullerøtter. Hehe

Fikk grill-lukt helt opp i halsen i sommer! Var den ekleste lukten jeg kunne tenke meg :p hadde en periode helt avsmak fra poteter, men det har gått over nå. I det siste har jeg hatt skikkelig craving på alt søtt! Håper det går litt over snart :p

Termin 27/2-14 med første frø <3
Haha så artig, jeg var akkurat lik!! Og jeg som egentlig synes grillmat er fantastisk.. Folk rundt meg syntes jeg var skikkelig rar som ikke klarte å få ned noe grillmat i hele sommer.. hehehe.. Har litt dilla på druer, og drikker store mengder vann, og det er jo positivt forsåvidt.. :)

Liker ikke lukten av noe som er stekt i ovnen. Liker heller ikke se/tenke på kokt/stekt laks! Æssjjjjjj da brekker jeg meg! Men var glad i dette før!

Ellers klarer jeg ikke spise særlig med kjøtt lenger men det er fordi jeg er redd for å kaste opp.

Jeg elsker vanligvis duftlys av vanilje, men har hivd alle vaniljelys (mange) fordi jeg blir kvalm av lukten. Elsket lukten av mannen min før og det var en av de tingene jeg falt for, men tåler ikke lukten av han nå stakar :(

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

jeg spiser sylteagurk oppå leverpostei og tomatbønner til stekt egg (disse to kan jeg egentlig ikke fordra, så gubben bare ler av meg :D )
Ellers har noen lukter blitt ekstra fæle, gikk på senteret en dag og de serverte kokt brosme på kafeen, herregud, holdt på å spy! (liker vel ikke lukta av det i utgangspunktet heller men...) noen ting smaker bittelitt anderledes også synes jeg.
ellers er jeg fortsatt glad i både søtt og salt godteri... kunne godt mista lysten på det!

JEG LIKER IKKE SMAKEN AV SJOKOLADE LENGER :-) :-( og jeg har så sinnsykt lyst på det, gi meg heller en skål med epler :-P

Venter førstemann 22/26 feb
Sendt fra appen :-)

Skravler med Jippi <3

Jeg liker ikke kokt egg lengre :( Smaken har endret seg også lukter det voldsomt... Søt mat, kaker, sjokolade osv orker jeg ikke tanken på lengre.. Her må det være salt eller surt! Er avhenging av tomater, sånne små snacks tomater :)

Jeg elsker egentlig pepsi max, men nå kan jeg ikke fordra det. Smaker fælt:( Har aldri likt vann noe særlig, nå er det det beste jeg kan få !

Jeg elsker egentlig pepsi max, men nå kan jeg ikke fordra det. Smaker fælt:( Har aldri likt vann noe særlig, nå er det det beste jeg kan få !
Akkuratt slik har jeg det også :-D
Men tar me et glass på vane på kvelden :-S er jo kaffen min...
Men ingen ting er jo bedre for kroppen enn vann da :-)

Til vanelig elsker jeg bacon, men nå blir jeg kvalm av lukten. Dessuten kan vi ikke gå i nærheten av pølser. Det er grusomt. Blir enda kvalm av det. Jeg liker lukta av krydderskapet vårt og mannen min, men lukta av meg selv er helt grusom! Kakao er noe jeg må drikke ofte.

Back
Topp