Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg sa ingenting om at det lekker fostervann, det gjør det ikke. Da hadde jeg merket det i trusen gjennom dagen.Mamii 27 skrev:
Men det lukter likt som fostervann (som da jeg fikk dattera mi, så vet hvordan det lukter), og det merker jeg en skjelden gang.
Er dere 100% sikker på at man ikke kan merke dette "blandet med" tiss? Tisset mitt lukter ingenting, ingenting annet enn normalt tiss hvert fall..
Har dere lært dette noe sted, lest det, eller fått svar på det så dere kan vite det helt sikkert?
Jeg kan spørre jordmor den 7. så klart, men lurte på om noen visste noe.
Jeg har diabetes, men det har jeg hatt i flere år, så er ingenting med det å gjøre.Mamii 27 skrev:
By the way så syns ikke jeg fostervann lukter kvalmende, men det er vel opp og ned hos hver enkelt.
Jeg er ikke bekymret for dette, jeg bare lurte på om noen hadde opplevd det, og visste noe om det.
Og man bør være litt forsiktig med å synse for mye når man ikke har 100% peiling, for det finnes mange usikre vordenede mødre her inne, som kan bli bekymret av det dere skriver. Jeg "tar meg ikke nær av det", men å begynne å antyde at det kan være diabetes, og at det ikke er normalt - er vel litt drastisk hvis du ikke vet med hundre prosent sikkerhet? I såfall bør du kun skrive "jeg ville kontaktet fastlegen og spurt, om du ønsker svar".
Fint at folk gidder og ta seg tid til å svare da, for all del, men det er en grunn til at fagfolk ber "bekymrede vordende mødre" holde seg unna terminforum :)
Men ellers takk for tipsene ;) Hehe. Ha en flott kveld :)
PSMamii 27 skrev:
For 7 uker siden, altså i uke 10, så tok jeg ny graviditetstest, som var svakt positiv plutselig, også spurte jeg her om noen hadde opplevd det samme, og da var det noen som skrev at dette ikke var normalt, div. Og da KAN man jo bli redd om man er veldig bekymret av seg da. Noe som ikke stemte, det var helt normalt :)
God man er mange med forskjellige meninger, hadde vært kjedelig om alle mente det samme da :) Hehe.
Jeg har diabetes, men det har jeg hatt i flere år, så er ingenting med det å gjøre.Mamii 27 skrev:
By the way så syns ikke jeg fostervann lukter kvalmende, men det er vel opp og ned hos hver enkelt.
Jeg er ikke bekymret for dette, jeg bare lurte på om noen hadde opplevd det, og visste noe om det.
Og man bør være litt forsiktig med å synse for mye når man ikke har 100% peiling, for det finnes mange usikre vordenede mødre her inne, som kan bli bekymret av det dere skriver. Jeg "tar meg ikke nær av det", men å begynne å antyde at det kan være diabetes, og at det ikke er normalt - er vel litt drastisk hvis du ikke vet med hundre prosent sikkerhet? I såfall bør du kun skrive "jeg ville kontaktet fastlegen og spurt, om du ønsker svar".
Fint at folk gidder og ta seg tid til å svare da, for all del, men det er en grunn til at fagfolk ber "bekymrede vordende mødre" holde seg unna terminforum :)
MissDolly skrev:
Vel, som du selv skriver ; de antyder at det KAN være diabetes, og ikke at det ER diabetes. (ja, har lest alt og vet at du har det, brukte det bare for å synliggjøre poenget mitt) Ser ingen i denne tråden som bastant sier at det de sier er riktig? Men nok om det. Har ingen erfaring selv, men siden du er sikker på at det er lukt av fostervann du kjenner, kvalmende eller ei, blandet med urin eller ei, om du merker det i trusa eller ei,så ville jeg kontaktet lege isteden for å spørre etter erfaringer og synsing her på forumet. :) lekkasje av fostervann er vel ikke til å spøke med, etter hva jeg har lest rundt omkring.... *trykker på post-knappen med en svak angst for å få refs for å ha uttrykket meg feil her på forumet for undrende og nysgjerrige kommende mødre.. * ( og beklager at det ikke er avsnitt, skriver på iPad og da funker tydeligvis ikke avsnitt.
jeg tror det er din supergravid nese :)Ezri skrev:
urinen min lukter forskjellig hver gang, alt etter hva jeg spiser....når jeg drikker kaffe lukter urinen sterk kaffe neste gang jeg er på do.....og da "tisser" jeg heller ikke kaffe, eller lekker kaffe eller sånt ;-)
kroppen skiller ut avfallstoffer og de lukter etter det man har i kroppen......når du lukter fostervann er det sikkert noe av de stoffene som du kjenner igjen og husker .))
jeg er helt enig med deg Mamii 27, det er ikke bra når gravide blir bekymret fordi folk begynner å stille diagnoser uten at de er kvalifisert.
men det er ellers BRA MED FORUM og at alle deler sine ERFARINGER :)