Lukt

Novemberlykke23

Andre møte med forumet
Er det fler som er plaget med at underlivet har endret lukt i svangerskapet? Legen min mener det muligens må skyldes hormoner, da jeg selv mener jeg stinker. Har tatt alt av underlivsprøver, som viser helt normal flora, er meget renslig av meg og allikevel syns jeg det lukter helt forferdelig nedentil. Jeg var overbevist om en infeksjon, men det er tydeligvis ingenting klinisk galt… Er det bare gravidnesa mi som lurer meg? Eller har jeg bare begynt å stinke… :depressed::hungover::dead::yuck:

Her også innimellom! Vil ikke si det lukter skikkelig vondt akkurat, men absolutt annerledes eller mer enn før jeg ble gravid. Jeg tenker det er graviditetshormoner da jeg ikke har noen andre indikasjoner på at det skal være noe galt.

Kan nevne at om det er bakteriell vaginose så har det gjerne en sånn karakteristisk fiskelukt, men da hadde du sikkert fått påvist det nå ettersom du har blitt testa.

Tror det beste er å ha normal hygiene, ikke prøve å vaske seg for mye, ikke bruke såper og slikt som forstyrrer pH balansen. Da baller det fort på seg med andre plager.

Hva man ikke skal gå gjennom i en graviditet. Påvirker alle deler av kroppen. Føttene blir større, håret blir annerledes, synet blir dårligere. Hjelper sikkert heller ikke på at alle lukter blir forsterka med sånn gravidnese. :smiley-ashamed004

Jeg tok tilogmed prøver for kjønnssykdommer for var helt overbevist om at dette trengte å behandles med antibiotika :arghh: (Uten at jeg verken har mistenk barnefar for noe sidesprang eller at jeg har vært på vift selv)
Jeg har «god erfaring» med bakteriell vaginose, og det er ikke denne fiskelukten. Det er mer en eim av annen ukjent stank. Kan ikke huske dette fra forrige gang, men det er også 8 år siden.. Må være det kjipeste «symptomet» hittill for min del.. Lyst å spraye med parfyme…

Jeg har også hatt dette. Har merket at det lukter annerledes og at urinen også har en annen lukt. Jeg har lest noe om at dette kan skje under graviditet. Kan også være luktesansen min har endret seg litt også :happy: Så lenge du har tatt prøver og alt er normalt så skal du bare vaske deg med vann på utsiden, aldri innsiden. Unngå såpe (også intimsåpe), og ikke bli fristet til å spraye parfyme. Bruk undertøy av 100% bomull, og hvis du kan så bør du sove uten truse på natta.

Skjønner det er et veldig ubehagelig symptom å få, men er nok dessverre lite annet å gjøre enn å teste for infeksjon og bakteriell vaginose. Dette er nok hormonelt :arghh:

Tja jo har merket litt mer lukt innimellom. Jeg er , som sikkert andre her også, veldig sensitiv på lukt nå. Så tenker at det har innvirkning også he he.

Sniker, jeg «stinka» i hele første trimester, var helt klin kokos følte jeg. Det roet seg heldigvis igjennom andre trimester, og kom tilbake igjen nå på slutten av svangerskapet :dead:

Altså Fyfaen vi damer skal igjennom mye for å sette disse søte små til verden. Ikke bare skal vi endre hele kroppen, deale med hormoner og revne nedentil. Neida, vi skal
stinke også. Uten at det er noe gjøre med det. Kjenner jeg spyr litt av mannfolka som bare kan gjøre hva f de vil. De har liksom «gjort sitt» da frøet ble planta. :banghead: Haha, litt frustrert og smått misunnelig på arbeidsfordelinga her:smiley-angry017

Back
Topp