Lukt og smakssans

Molli

Glad i forumet
luktesansen min er ekstrem om dagen, noe som matcher dårlig med kvalmen min. Kroppslukt og ånde er det verste, jeg syns ungene mine har konstant hvitløksånde (uten at de har spist hvitløk på flere dager) og mannen min lukter som gammelt sengetøy :O Har problemer med min egen lukt også, syns det lukter karri av fingrene mine. Vet jo at det egentlig ikke er sånn, vi har alle normalt god hygiene. Men det er helt forferdelig!

Jeg må holde pusten når jeg åpner kjøkkenskap med tørrvarer og kjøleskapet er helt grusomt.

Må spise mat som smaker lite, men da jeg spiste mais og bakt potet, kun med smør og salt på i går syns jeg maisen smakte alkohol og poteten smakte alt annet enn potet! Helt grusomt! Håper bare at ukene skal gå fort nå, men må nok regne med lange dager med oppkast i 8-10 uker fremover.. I dag slapp kvalmen opp litt først etter kl 20, og jeg sov 3,5 timer midt på dagen, mest for å få en pause fra kvalmen.

Uff, dette ble langt og uten mål og mening, måtte bare få det ut sikkert!

Du e ikke alene om det er noen trøst. Heldigvis er ikke alle dager like ille. Pasta med tomatsaus (dvs hakkede tomater uten noe mer) går greit, på dager jeg er ille.

Her er "tørr" mat og foretrekke. Elsker normalt masse saus og dressing. No er e kvalm av at dressingen står i kjøleskapet og vurdert og kaste den så eg slepper og tenke på det :p

No er e kvalm av at dressingen står i kjøleskapet og vurdert og kaste den så eg slepper og tenke på det :p

Hahaha! :p har et anstrengt forhold til kjøleskapet om dagen jeg også! Takler dårlig fet mat, frister bare med frisk og syrlig mat, og fisk/skalldyr.

God luktesans på NSB er ikke noe særlig...lukter gammel svette og morgenånde:(

Jeg har fått litt bedre luktesans og helt forferdelig rar smaksans. Alt smaker rart:(

Back
Topp