Lukt i hjemmet

Pin-up

Forumet er livet
Dere vet når dere kommer hjem til noen, så har alle hus en egen lukt? Jeg synes alle andres hjem lukter så godt, men har enda til gode å finne noe som kan gi en varig, behagelig eim hjemme hos meg :-) Lufter godt og er ikke så glad i sterke, søtlige dufter, men kunne tenkt meg noe nede i gangen.

Bruker dere noe for å gå god lukt i hjemmet, for eksempel duftpinner eller de du plugger inn i stikkontant?

Vi har katt med kattedo inne, så kan ikke påstå at vi får så mange kommentarer på at det lukter godt hos oss :p
Men jeg har kjøpt duftpinner på Kremmerhuset og satt i trappa (inngang nede, stue/kjøkken oppe. Pluss kattedoen er oppe), det hjelper jo på litt i alle fall :)

Jeg liker heller ikke søtlige dufter, men heller ikke de altfor sterke "do-luktene". Falt for denne jeg da, må luktes ;)

http://kremmerhuset.no/interior/duft/romduft-dis-nectarin-blossom

Et og annet duftlys fra feks voluspa eller durance. De har ofte gode, rene lukter som ikke lukter kvalmende. Jeg er ganske luktømfintlig, så er ganske kresen på luktene i huset. :p

Dette har jeg lurt på og. Det lukter jo alltid så godt hos andre :p Får det ikke til selv. :p

Men kanskje det er fordi vi er så vant til lukta hjemme hos oss selv? :-) Kan hende andre tenker på det :-) Her lukter det en blanding av nytt hus og sensitiv skyllemiddel :-P

Gjærbakst:) det gir en koselig å god lukt hjemme. Men, jeg kan ikke si at jeg har tid til sånt hver dag. Ellers så har jeg duftlys. Brenner de ikke men de står strategisk plassert rundt omkring.

Om det lukter vondt lufter vi, ellers fylles huset opp av nyvaskede klær, matlaging o.l. Duftlys\pinner synes jeg er forferdelig, jeg vil mye heller ha naturlig luft hjemme.

Da vi hadde hund var dette "vår lukt"... Ikke drømmelukta akkurat! :p

Vi har katt med kattedo inne, så kan ikke påstå at vi får så mange kommentarer på at det lukter godt hos oss :p
Men jeg har kjøpt duftpinner på Kremmerhuset og satt i trappa (inngang nede, stue/kjøkken oppe. Pluss kattedoen er oppe), det hjelper jo på litt i alle fall :)

Jeg liker heller ikke søtlige dufter, men heller ikke de altfor sterke "do-luktene". Falt for denne jeg da, må luktes ;)

http://kremmerhuset.no/interior/duft/romduft-dis-nectarin-blossom

Hehe, nei, kattesand er kanskje ikke øverst på listen over nydelige odører ;-)

Takk for tips! Har sett på de pinnene, faktisk, men forsvinner ikke lukten relativt raskt? Må oljen fylles på ofte?

Bruker endel røkelse som lukter svakt søtt.
Syntes det lukter rart hjemme hos andre. Litt sånn gammelt...

Men kanskje det er fordi vi er så vant til lukta hjemme hos oss selv? :) Kan hende andre tenker på det :) Her lukter det en blanding av nytt hus og sensitiv skyllemiddel :p

Ja, det er jo akkurat det at man ikke merker så mye til det når man er hjemme :-) Det er når jeg kommer hjem og kjenner det lukter sure sko og våte klær jeg kunne tenkt meg å bli møtt av noe litt friskere :-p

Hehe, nei, kattesand er kanskje ikke øverst på listen over nydelige odører ;-)

Takk for tips! Har sett på de pinnene, faktisk, men forsvinner ikke lukten relativt raskt? Må oljen fylles på ofte?
Du må snu pinnene oppned innimellom. :)

Hvis du har vondt lukt sett ut en liten skål med eddik. Det tar vond lukt i alle fall :)
Jeg synes endel hus lukter godt av skyllemiddel, men selv vil jeg ikke bruke parfymert skyllemiddel for å få god lukt i huset :(

Hvis du har vondt lukt sett ut en liten skål med eddik. Det tar vond lukt i alle fall :)
Jeg synes endel hus lukter godt av skyllemiddel, men selv vil jeg ikke bruke parfymert skyllemiddel for å få god lukt i huset :(

Takk for tips! Det lukter ikke egentlig vondt, men litt "kjeller", om du skjønner. Skal prøve eddik :-)

Jeg bruker heller ikke parfymerte vaskeprodukter, så den utgår her :-)

Tror ikke det lukter så mye hjemme hos oss, men husker når jeg bodde på hybel satte jeg frem en skål med grønnsåpe når mamma skulle komme på besøk, så det luktet vasket:D

Ja, det er jo akkurat det at man ikke merker så mye til det når man er hjemme :-) Det er når jeg kommer hjem og kjenner det lukter sure sko og våte klær jeg kunne tenkt meg å bli møtt av noe litt friskere :-p
Haha, ja jeg forstår hva du mener :-P

Back
Topp