Lukt fra underliv

S-40427225

Andre møte med forumet
Noen dager har jeg med utflod. Kan da kjenne lukten av dette gjennom tøyet (altså gjennom både bukse og truse). I hele dag gikk jeg og kjente på dette, og er bekymret for at andre skal kunne kjenne det (var heldigvis alene i dag). Noen andre som opplever dette? Noen tips? Kan ikke ha med ren truse og bukse overalt :/

Hva lukter det? Om det lukter sur fisk kan det være batrell vaginose

FYI fikk jeg en rar lukt (som for meg ikke var sur fisk, bare..ubehagelig. ekkel.) og det var bakteriell vaginose. Ikke noe stress, men viktig å ta tak i når man er gravid. Få deg en akutt-time hos gyn så kan du få det testa.

Noen dager har jeg med utflod. Kan da kjenne lukten av dette gjennom tøyet (altså gjennom både bukse og truse). I hele dag gikk jeg og kjente på dette, og er bekymret for at andre skal kunne kjenne det (var heldigvis alene i dag). Noen andre som opplever dette? Noen tips? Kan ikke ha med ren truse og bukse overalt :/
Sniker. Høres ut som bakteriell vaginose. Sikkert lurt å høre med lege/gynekolog for sikkerhets skyld.

Lukta ikke akk godt(?) men ikke ekkelt heller, men lukte sterkt liksom

Hvis det er mer utflod enn vanlig så kan det vel bli litt klamt og lukte litt mer utover dagen? Har du prøvd å gå over til litt større bomullstruser og se om det hjelper? :)

Man får vel en del mer utflod som gravid generelt? Jeg bruker innlegg og da plages jeg ikke, men tenker det du skriver er veldig normalt. Ville ikke ringt lege/jordmor for det med mindre det er vond lukt. Og så skal det jo sies at mange av oss har sterkere luktesans for tiden :p

Har samme problem, men tenker vel egentlig at vi innbiller oss litt hvor mye det faktisk lukter. Jeg er i alle fall veldig sensitiv for lukter nå (kan feks lukte fisk fra stekepannen når den blir varm selv om mannen sier han ikke har brukt den til fisk på mange uker :hilarious:), men jeg kan ikke tenke meg at noen andre faktisk legger merke til det.
Truseinnlegg er nok en god løsning hvis det bare er snakk om mer utflod og mer (men ikke vond) lukt.

Vi har både mer utflod (både tynt og tykt) og kan lekke urin da baby presser på urinblæra. Det er ikke noe trivelige greier, men jeg bruker truseinnlegg og så har jeg kjøpt meg slike vaskeservietter for underlivet som jeg har i veska hvis jeg syns det blir for ille :)

Back
Topp