"luksusproblem"

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Det er like før jeg gir opp hele ammestyret. Den som sa at amming er kos har åpenbart ikke hatt alt for mye melk. (eller for lite, for den saks skyld)
Det blir alltid feil! Når de er fulle blir han sinna fordi det kommer for mye for fort. Han klarer ikke å svelge unna og blir rett og slett kvelt!
Hjelper ikke å tømme heller, fordi det er spreng igjen innen en time.
På kvelden, når de endelig klarer å holde seg myke lengre enn en halvtime, blir han sinna fordi det IKKE kommer for mye på en gang. Da må han faktisk jobbe litt, sånn som er normalt.

Og siden det er så mye som kommer så svelger han masse luft, og får vondt i magen. Han promper og raper som bare det, men det hjelper ikke.
Ikke vil han ha smokken. Det er bare av og til. At han sovnet med den flere ganger de to første dagene må være rent tilfeldig. Ikke sover han, heller. Hvis jeg får lagt ham fra meg sovende kan du banne på at han våkner innen fem minutter fordi det enten er en stor gulp på vei, eller enda mer luft som må ut.

Amming er ikke noe kos. Det er grusomt.
 
Har du søkt hjelp hos ammehjelpen? Selv om det aldri fungerte for meg var de utrolig flinke og støttende og hadde masse gode råd å komme med:)
 
Offf forstår deg godt . Hadde mye melk i starten jeg også. Men han her og var sånt st hver gang jeg la han ned så lå han ikke lenge. Kan jo være du har for mye formelk? At han ikke blir mett? Jeg orket ikke mer til slutt og gikk over til morsmelkerstatning. Han ble en helt annen unge. Mer blid og fornøyd og sover godt etter å ha fått melk:)
 
Har du søkt hjelp hos ammehjelpen? Selv om det aldri fungerte for meg var de utrolig flinke og støttende og hadde masse gode råd å komme med:)
Nei, men har trålet sidene deres og prøvd det som stod under for mye melk (full tømming og å ha en pupp på vakt et par timer om gangen) .
Det hjalp samme dag, men så var det på an igjen dagen etter. Har gjort det ganske mange ganger, men det holder aldri mer enn en dag..
 
Nei, men har trålet sidene deres og prøvd det som stod under for mye melk (full tømming og å ha en pupp på vakt et par timer om gangen) .
Det hjalp samme dag, men så var det på an igjen dagen etter. Har gjort det ganske mange ganger, men det holder aldri mer enn en dag..
:-( Kjedelig da! Men de har sikkert flere råd.. Ville sendt dem en mail, jeg..
 
Offf forstår deg godt . Hadde mye melk i starten jeg også. Men han her og var sånt st hver gang jeg la han ned så lå han ikke lenge. Kan jo være du har for mye formelk? At han ikke blir mett? Jeg orket ikke mer til slutt og gikk over til morsmelkerstatning. Han ble en helt annen unge. Mer blid og fornøyd og sover godt etter å ha fått melk:)
Aner ikke, jeg. Alt jeg har pumpet ut har hatt samme nyanse. Virker stort sett som han blir mett, men den stakkars ungen drukner jo. Han hiver etter pusten etter hvert sug fordi det kommer for mye.
Hjelper ikke å tømme først, heller, for utdrivingsrefleksen er fortsatt like mye på tyttebærtur.
Ene gangen han slapp puppen sprutet det helt bort til ovnen. Det er over to meter!
 
Aner ikke, jeg. Alt jeg har pumpet ut har hatt samme nyanse. Virker stort sett som han blir mett, men den stakkars ungen drukner jo. Han hiver etter pusten etter hvert sug fordi det kommer for mye.
Hjelper ikke å tømme først, heller, for utdrivingsrefleksen er fortsatt like mye på tyttebærtur.
Ene gangen han slapp puppen sprutet det helt bort til ovnen. Det er over to meter!
Jeg hadde samme problem her.. Men det har gått seg til. Ha også i tankene at han kan reagere påMoe duspiser,uten å gråte av det. Jenta mi gråter sjelden, men hun reagerer med å bli veldig stresset og finner ikke roen.. Sover litt og våkner etter 15 min. Jeg har redusert mye av de tingene jeg tidligere har spist.. Og nå er hun myeroligere.. De får ondt i magen av for hyppige måltider også.. amming er ikke enkelt i det heletatt.. Men det er mye pes med flaske barn også.
 
Nei, men har trålet sidene deres og prøvd det som stod under for mye melk (full tømming og å ha en pupp på vakt et par timer om gangen) .
Det hjalp samme dag, men så var det på an igjen dagen etter. Har gjort det ganske mange ganger, men det holder aldri mer enn en dag..
Jeg har samme problemet, men tømmer ikke puppen slik du gjør. I stedenfor legger jeg han på samme pupp flere ganger på rad. Den andre fikk jeg litt spreng i først, men så gikk produksjonen ned og det løste seg litt. Blir det ille brystspreng så ta litt av puppen, mn ikke så mye at produksjonen øker for mye.
Min svelger også mye luft. Ikveld fant jeg ut at ei t-skje vann gjør det mye lettere å få opp rapen! Bare pass på at vannet har vært kokt.

Kan det være sult som gjør at han er sur på kveldene? Får han bare "lettmelk" i løpet av dagen blir han nok irritert utpå kvelden før feitmelka kommer (morsmelka er jo fetere på kvelden enn dagen).
 
Back
Topp