Luksusproblem!

*IdaMor*

Elsker forumet
Åh hjelpes så mye melk jeg har! Har så mye at lillebror er kjempe mett etter å ha tatt den ene siden.. Å dermed sitter mamma med en tom pupp og en kjæmpestor og hard fylt pupp :/ måtte pumpe nå for og lette på trykket og fikk ut nesten 100ml :o det er jo bare 3 dager siden lillebror kom til verden. De spøker med meg her på barsel, om at jeg har nok mat til alle barna på bygge :p greit med mye melk, men hjelpes :p

Hvordan går det med dere andre amme-mødre? Går ting bra eller er det flere som sliter?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her har den ikke kommet skikkelig og lille Tuva henger på meg som en klegg. Har blitt ganske sår og sliten etter å ikke ha sovet siden natt før fødselen (fødte på onsdag), så jeg kunne tenkt meg litt av melka di;)

Det et kommet melk her nå, og det går som regel greit. De er kjempeflinke til å hjelpe meg:)
Han styrer litt med å ta tak, men er blitt flinkere og flinkere:)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Alt for mye melk, SÅRE brystvorter som blør, tette melkeganger og begynnende brystbetennelse.. han er 5 dager gammel. Tror ikke jeg er skapt for amming.

Her er alt heldigvis bra. Men jeg har mine private "ammehjelpere", som jeg kan ringe og spørre om hjelp, hvis det trengs. Så har jeg litt erfaringer fra sist gang da :) Her om dagen måtte jeg bare pumpe meg. Hadde sinnssykt med spreng! Pumpa ut ca 160 ml! Lille gutten min her legger på seg godt. Jordmora var her og veide han her om dagen, og da viste det seg at han hadde gått opp 220 gram på under en uke. Har visstnok fløte i puppen fikk jeg høre :)

Alt for mye melk, SÅRE brystvorter som blør, tette melkeganger og begynnende brystbetennelse.. han er 5 dager gammel. Tror ikke jeg er skapt for amming.
Føler sån med deg! Det er ikke så mye kos (om noe i det heletatt) som folk skal ha det til! Føler selv jeg ikke er skapt for amming... Flasket storebror gikk bra med han fordi ;) synes det er et stort ammepress ute å går.

Her er alt heldigvis bra. Men jeg har mine private "ammehjelpere", som jeg kan ringe og spørre om hjelp, hvis det trengs. Så har jeg litt erfaringer fra sist gang da :) Her om dagen måtte jeg bare pumpe meg. Hadde sinnssykt med spreng! Pumpa ut ca 160 ml! Lille gutten min her legger på seg godt. Jordmora var her og veide han her om dagen, og da viste det seg at han hadde gått opp 220 gram på under en uke. Har visstnok fløte i puppen fikk jeg høre :)
Oi! Så bra at han koser seg med puppen å "fløten" ;)

Her har den ikke kommet skikkelig og lille Tuva henger på meg som en klegg. Har blitt ganske sår og sliten etter å ikke ha sovet siden natt før fødselen (fødte på onsdag), så jeg kunne tenkt meg litt av melka di;)
Haha hadde det gått ann skulle du fått ;)
Jeg føler meg som den melkekua:p tror jeg kunne fylt opp melk-banken her på sykehuet... Men tørr ikke pompe så mye, for da kommer jo bare mer :/

håper melka de setter inn snart!

Her er meieriet i fullstendig streik, så jentene får kun nan (dessverre) :( Litt stygt å si det, men når jeg leser om de vondtene dere har ifbm amming kjenner jeg at det er like greit med flaske i grunn ;) Sleit skikkelig med amming forrige gang, og kjenner at jeg ikke savner alle utfordringene. En fattig trøst for en flaskemamma!

Ja du slipper vondte ;) jeg prøver hardt å få amminga til og gå denne gangen. Gikk ikke sist! Men må jeg ty til flaske så er det helt greit :) å da kan jo pappaen bidra med mating også :)

Lillegutt var litt dysmatur og umoden når han kom så han sliter med å klare å spise nok av puppen. Så vi ammer, pumper og flasker.

Det er slitsomt, men det går. Jeg håper han etterhvert klarer å spise alt av puppen da.

Lillegutt var litt dysmatur og umoden når han kom så han sliter med å klare å spise nok av puppen. Så vi ammer, pumper og flasker.

Det er slitsomt, men det går. Jeg håper han etterhvert klarer å spise alt av puppen da.
Krysser fingrene får at han gjør det :)
Blir litt slitsomt i lengden med amme, pumpe og flaske. Har vært der selv :)

Back
Topp