Luksusproblem, men fortsatt litt frusterende

Inmari

Gift med forumet
Snuppa her i huset skulle gjerne spist knekkebrød til alle måltider. Det er det første hun spør etter når vi skal spise frokost, det første hun spør etter når hun kommer hjem fra barnehagen og det eneste hun vil ha til kveldsmat. Det er knekkebrød-konflikt hver dag.

Selv om det dreier seg om relativt grovt knekkebrød (havreknekkebrødet til Wasa), så må hun jo bli underernært om det er det eneste hun skal spise. Eller burde jeg bare la henne kjøre på og satse på at hun blir lei?

Hva vil du hun heller skal spise da??

Knekkebrød er mye sunnere enn brødmat så jeg hadde latt hun spise knekkebrød..

ORIGINAL: DenicaD

hva mener DU hun skal spise da?

Knekkebrød er bedre enn brød hvertfall[;)]

Tja, når man har stått og laget middag (råvarebasert sådan) som jeg vet hun egentlig liker, så hadde det jo vært hyggelig om hun hadde foretrukket det innimellom[8D] Og det er jo mye vitaminer og næringgstoffer der som ikke finnes i knekkebrød. Som sagt et luksusproblem, men det er det store konfliktområdet her for tiden.

Og jeg nekter henne knekkebrød, er det middag, så får hun spise middag, men jeg er litt fristet til å bare gi etter og la henne spise seg lei på knekkebrød...

Vel jeg ville vel sagt at en halv skive brød først så knekkebrød.
Barn skal vel helst ha vanlig brød da selv om det ikke er så bra for oss voksne.
(Barn skal ha melk, vi voksne trenger ikke så mye melk)

Vi har det litt sånn med korn og 8 åringen.
Hun vil ha korn til alle måltider, derfor en halv skive brød så en bolle korn.

Har det på samme viset med størstejenta mi også... Meeen, knekkebrød er jo også mat, og jeg vet at hun spiser variert i barnehagen, så da får hun bare knaske på det tørre knekkebrødet sitt.
Hun vil ha variert pålegg på, hadde det kun vært knekkebrød med smør, sa hadde jeg kanskje blitt en smule bekymret. 

ORIGINAL: Gothia

Vel jeg ville vel sagt at en halv skive brød først så knekkebrød.
Barn skal vel helst ha vanlig brød da selv om det ikke er så bra for oss voksne.
(Barn skal ha melk, vi voksne trenger ikke så mye melk)

Vi har det litt sånn med korn og 8 åringen.
Hun vil ha korn til alle måltider, derfor en halv skive brød så en bolle korn.

Ja, det er nok lurt. Knekkebrød kun som dessert[:D]

Back
Topp