Luksusfellen

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Oiameg!
Kjenner jeg føler jeg har litt mer økonomisk kontroll enn jeg har tenkt når jeg ser slike programmer altså!

hehe det trur jeg de fleste har..[:-]
jeg har en del gjeld, og det mest tullegjeld (kredittkort) men har kontroll. ikke inkassoer på noe. Jobber med å betale det ned. følte en periode jeg kunne vært på luksussfellen, men trur kanskj ejeg ikek hadde fått vært med, for det er langt fra så ille som de som jeg har sett der. (og da har jeg sett alle de norske og de svenske episodene)

Han som er med i dag bestilte kredittkort i navnet til samboeren, hun fant det ut da selvangivelsen kom [8|]

12000,- i måneden på mat!!!
Jeg synes det er mye at vi bruker 5500 til oss tre jeg altså!

At man kan være så dum i hodet, og fortsette å være sammen med en mann som regelrett svindler deg, er helt utrolig...

Men de er jo samma ulla da, forsåvidt...

Glaaaad jeg er født med økonomisk sans jah! [;)][:)]

Jeg skal IKKE skryte på meg å ha veldig god økonomisk sans, jeg er ikke flink til å spare og kun periodevis veldig flink til å bruke penger riktig.
Men å skakkjøre økonomien så mye er helt utrolig.

ORIGINAL: Fru H

Jeg skal IKKE skryte på meg å ha veldig god økonomisk sans, jeg er ikke flink til å spare og kun periodevis veldig flink til å bruke penger riktig.
Men å skakkjøre økonomien så mye er helt utrolig.

Sånn er det med meg også... Jeg hadde ikke sovet godt om natta om jeg hadde hatt det sånn...

Ille at han tok opp lån i hennes navn uten å si noe - at hun oppdaget det selv da hun fikk selvangivelsen..
De er virkelig ute å kjøre de som får hjelp av luksusfellen..

Jeg har ikke sett luksusfellen, men er 12000 på mat sjokkerende ille? Tror vi bruker ca 10000...[X(] Det er inkludert bleier og vaskemidler og slikt da, hvis det hjelper litt? Jeg har aldri ahtt kredittkort eller forbruksgjeld, og har egentlig tenkt at jeg har litt økonomisk sans.[8D]

ORIGINAL: Sukkertopp

Jeg har ikke sett luksusfellen, men er 12000 på mat sjokkerende ille? Tror vi bruker ca 10000...[X(] Det er inkludert bleier og vaskemidler og slikt da, hvis det hjelper litt? Jeg har aldri ahtt kredittkort eller forbruksgjeld, og har egentlig tenkt at jeg har litt økonomisk sans.[8D]

Synes det er mye ja... Vi bruker ca. 5000 i mnd (2 voksne, 1 barn) og kjøper jo det meste vi har lyst på..... Godteri kun i helgene da [:)]

Kan jeg spørre om det er noe ekslusivt dere kjøper da? Indrefilet eller noe?

Jeg regner også bleier og vaskemidler i den summen....

Jeg syns vi bruker mye på mat jeg, og dA bruker vi 5-5500,-...

Da jeg skrev innlegget med matpenger i måneden var det før jeg visste at de hadde barn.
Jeg trodde det var bare de to, og da synes jeg det er EKSTREMT mye ja.
Synes fortsatt det er endel altså, men var ikke så ille som jeg tenkte da jeg fikk med meg at de hadde barn.

jeg blir så oppgitt av folkene som er med der jeg, at det går ann å ha SÅ LITE sunn fornuft innabords da??

ORIGINAL: *trinemor*

Synes det er mye ja... Vi bruker ca. 5000 i mnd (2 voksne, 1 barn) og kjøper jo det meste vi har lyst på..... Godteri kun i helgene da [:)]

Nei da, vi kjøper ikke noe spesielt eksklusivt tror jeg, og veldig lite indrefilet eller kjøtt generelt. Vi kunne nok spart en del hvis vi handlet på andre butikker, ser at sluttsummen er helt annerledes på rema enn den er på meny eller ica. Selv om vi egentlig bare er 2 voksne og 1 barn som spiser mat, så har vi enorme mengder gjester, tror nok at det gjør maten dyrere. Har venner til lunch ca 2 ganger i uken, og ofte overnattingsgjester 2-3 netter i uken. (Om sommeren tror jeg vi driver pensjonat, med gjester omtrent hele tiden, da vil jeg ikke en gang sjekke hva vi bruker på mat.[:-])

ORIGINAL: *trinemor*

Nei da, vi kjøper ikke noe spesielt eksklusivt tror jeg, og veldig lite indrefilet eller kjøtt generelt. Vi kunne nok spart en del hvis vi handlet på andre butikker, ser at sluttsummen er helt annerledes på rema enn den er på meny eller ica. Selv om vi egentlig bare er 2 voksne og 1 barn som spiser mat, så har vi enorme mengder gjester, tror nok at det gjør maten dyrere. Har venner til lunch ca 2 ganger i uken, og ofte overnattingsgjester 2-3 netter i uken. (Om sommeren tror jeg vi driver pensjonat, med gjester omtrent hele tiden, da vil jeg ikke en gang sjekke hva vi bruker på mat.[:-])

Ja, skjønner jo at det blir ekstra da, med så mye besøk [:)] vi har ikke så ofte besøk, og aldri overnattingsgjester....

Back
Topp