Dette er vel bv på sitt beste. Elsker å ser ned på andre menneskersulykke, for da føler jeg meg så mye bedre!
Og jeg må nesten si at det er ikke di med økonomiskeproblemer som er dumme i denne tråden. Håper dere slipper å havne i en slik situasjon noen gang!
Jeg er oppvokst med ett økonomisk rot uten like. For min pappa hadde ansvaret for økonomien vår. Men etter min foreldre mistet min søster så gikk det meste til helvete, min far har prøvd å få hjelp mange ganger. Men dere skjønner det er ikke bare det å få betalt ned masse gjeld, men man trenger hjelp på ett helt annet nivå også! For grunnen er jo ikke fordi han var dum, fordi han ikke gadd osv. Grunnen var enn dyp deprisjon og enn dyp, dyp sorg. Det ga han noe ekstra, et håp, en glede å se at barna hans lyste opp når kom hjem med en båt, campingvogn, klær, leker, tok oss ut å spise osv. En glede han ble avhengig av. I dag har han ryddet opp, fått hjelp til å takle sorgen. Men deet er som regel noe som ligger bak når noen har problemer med økonomien. Det er ytterst få som bare er dumme. Men å trykke andre ned som er svakere enn seg selv er vel slik samfunnet har blitt! Og liker å være. Jeg er stolt av min far som har ryddet opp, fått beholde barndomshjemmet mitt, takler livet mye bedre:)