Luksusfellen.... COME ON!!!

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Seriøst..?
Fins det så TOTALT idiotiske folk..?
"Jeg prøver å få orden på økonomien min men når jeg ikke får det til så går jeg å shopper litt"...???
SERIØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØST??
Å herremingud jeg er målløs..

Jeg blir utrolig provosert av at man bruker så mye penger på klær, reiser og frisør/velvære, og ikke betaler barnehage/sfo.
Det går bare ikke ann... Barnehage, billån og husleie er det som har førsteprioritet her. Så får shopping være shopping!! Hjelpe meg for et brødhue....

Grønnkommode skrev:
Jeg blir utrolig provosert av at man bruker så mye penger på klær, reiser og frisør/velvære, og ikke betaler barnehage/sfo.
Det går bare ikke ann... Barnehage, billån og husleie er det som har førsteprioritet her. Så får shopping være shopping!! Hjelpe meg for et brødhue....

Ja..som sagt..jeg er målløs og sjokkert....er det mulig å være så dum..

Jeg slo akkurat over, men det hørtes ut som en vanlig Luksusfellen. De slår meg ikke som de smarteste noen av de som er med der...

*lykkeligst* skrev:
Jeg slo akkurat over, men det hørtes ut som en vanlig Luksusfellen. De slår meg ikke som de smarteste noen av de som er med der...

Nei det er virkelig sant!!

Hu er jo stokk dum, skjønner ikke at de kan vise sånne på tv. 

Gøy å se på luksusfellen, da føler jeg meg alltid så rik og at jeg har god økonomisk innsikt 

FlaksiMummy skrev:

Gøy å se på luksusfellen, da føler jeg meg alltid så rik og at jeg har god økonomisk innsikt 

Helt enig,føler meg økonomisk smart nesten..haha 

FlaksiMummy skrev:

Enig i alt!:) Hehe, litt godt for selvtilliten å se sånt av og til!;)

serriøst :O er det mulig! sjokkert!
huff ja noen må havne bakerst i køen når iq deles ut!

Hva med det dere skriver om hun og alle de andre "dumme" folka? Dere snakker stygt om folk dere ikke kjenner! Jeg  kjenner folk med økonomiske problemer, er ikke akkurat noe å le av å håne de vel?

Å ha økonomiske problemer er ikke ensbetydende med lav IQ da, folkens!
Det er gjerne en dypere grunn til at de havner i det uføret - ikke det at de er så himla dumme.
Selvfølgelig er det dumt å ta opp lån med 20% rente og ikke betale strøm og barnehage, sier ikke noe annet jeg heller. Men jeg vet at det er noe som ligger bak de korttenkte løsningene. 
For oss som har litt mer innsikt og ikke sliter med andre ting kan det virke som om det er mangel på hjerneceller som avgjør, men det er det altså ikke. 

Greit å utvide horisonten noe.

Jaja,bla bla...!
Kall det hva dere vil,jeg vil vertfall påstå å prioritere shopping framfor barnas bhg rekning er bak det jeg vil kalle normal IQ..

Jeg personlig setter ikke alle som deltar på Luksusfellen i "dum"-båsen, men jeg tror dagens hørte hjemme der... Sjelden jeg har hørt sånne uttalelser!

LillianneLie skrev:
Jeg personlig setter ikke alle som deltar på Luksusfellen i "dum"-båsen, men jeg tror dagens hørte hjemme der... Sjelden jeg har hørt sånne uttalelser!

Det kan jeg godt være enig i.

Joda, jeg har en venninne som er typisk luksusfellen-materiale.

Etter å ha forsøkt å hjelpe henne på rett kjøl i nærmere ett år har jeg nå sagt stopp. Hun vil rett og slett ikke lære. Hun vet det er feil, men gjør det likevel. 

Det handler mest om at man ikke orker å ta tak i problemene, og tenker: "jeg har 700 000 i gjeld og ubetalte regninger. Hva gjør vel et par tusen kroner til?" Så går man ut og shopper litt mer, fordi det gjør at man føler seg glad en liten stund.

LillianneLie skrev:

FlaksiMummy skrev:

Det må jo være ganske dårlig stilt hjemme hos deg også, hvis du må se på Luksusfellen for å jekke opp den økonomiske selvtilliten.

Nedsig skrev:

LillianneLie skrev:

FlaksiMummy skrev:

Det må jo være ganske dårlig stilt hjemme hos deg også, hvis du må se på Luksusfellen for å jekke opp den økonomiske selvtilliten.

Tvert i mot, gitt;)

LillianneLie skrev:

Nedsig skrev:

LillianneLie skrev:

FlaksiMummy skrev:

Tvert i mot, gitt;)

Jeg mente ikke at det var dårlig stilt med økonomien din, det vet jeg ingenting om - men det var jo greit, så fikk du muligheten til å poengtere hvordan den er, også.

Back
Topp