Lukeparkering *flere valg tillatt*

MammaOkt

Forumet er livet
VIP
Hvor ofte lukeparkerer du?[8D]

ORIGINAL: mamma050308

Ofte og har ingen problemer med det.

Må endre litt på alternativene dine, var jo bare at man ikke klarer å lukeparkere

"Får det greit til" er jo det samme som at en klarer å lukeparkere[;)]

ORIGINAL: idapjus

alltid[:)]

har lagt til "alltid" nå[:)]

ORIGINAL: MammaOkt

Ofte og har ingen problemer med det.

Må endre litt på alternativene dine, var jo bare at man ikke klarer å lukeparkere

"Får det greit til" er jo det samme som at en klarer å lukeparkere[;)]

Sant nok, men "får det greit til" er for meg at man må lirke litt og litt fram og tilbake. Og det trenger jeg ikke, klarer det alltid på første forsøk.

Ser den - lagt til "alltid - ingen problem" nå. Takk for innspillet[:D]

Av og til, og får det til! [:D]

(men jeg er så sær at jeg kan ikke "kjøre rett inn" å parkere, MÅ rygge for å få bilen rett! .. eller lukeparkere! [8D])

null stress[:D]

Lukeparkerer sjeldent av den grunn at det ikke er noen plass å lukeparkere på i nærområdet her... Sånn er det å bo på bygda[8D]
Men jeg får det til hvis jeg må, men er ingen ekspert siden jeg ikke får trent så mye[;)]

Aldri - for jeg synes det ser vanskelig ut og jeg tørr ikke prøve[8D]
Kan ikke huske at det ble øvd på på en eneste kjøretime heller[&:]

Sjelden her jeg bor, men når jeg reiser til byen skjer det mye oftere jeg får øvd meg på den fronten. Og får det alltid til uten problemer. [:)]

Gjør det skjeldent, finner heller en annen plass om ikke det er krise. Hater å lukeparkere, og jeg sliter max med å få det til[X(]

Sjeldent jeg lukeparkerer nå, eier ikke egen bil så kjører ikke så mye for tida. Men det året jeg bodde i usa og kjørte barna jeg var au pair til og fra barnehagen måtte jeg lukeparkere HVER dag med en sværing av en bil - kjempeskummelt og tok meg lang tid i førsten, men etterhvert ble det rutine og null problem[:)] Så svarte av og til, får det greit til!

Grunnen til avstemmingen her (og den andre ang hvem som er fører, en selv eller mannen) er pga påstanden som floerer om at kvinner ikke kan lukeparkere + diverse utdritningsvideoer på youtube/VG av kvinner som lukeparkerer svært dårlig.

Noen påstår at kvinner er dårligere til å lukeparkere enn menn fordi vi kvinner ikke har samme dybdesynet og even til å lukeparkere som menn har.

Jeg derimot tror det er noe stort tull.
Jeg tror at grunnen til at en del kvinner kvier seg/ikke får til å lukeparkere, er fordi de ikke tror de får det til (selvoppfyllende profeti) og/eller at de rett og slett ikke øver seg på det.
Det er i mange forhold vanligst at mannen er fører - da sier det seg selv at i disse tilfellene så får ikke kvinnene like mye trening i slike situajsoner som f.eks lukeparkering.

Her i denne avstemmingen så kommer vi iallfall godt ut - og den støtter opp under min teori. Så får vi håpe at det er representativt for resten av den kvinnlige befolkningen.[:)]

35 av 67 lukeparkerer uten problem. 9 stk lukeparkerer men sliter.

Resten TROR ikke de får det til - og de prøver derfor aldri/sjelden.

Noe å tenke på....

svært sjeldent.. tror ikke jeg har lukeparkert annet enn at jeg kjører ut igjen av en lukeparkering.

Jeg føler ikke jeg vet hvor bilen er i slike tilfeller og da sparer jeg hellere folk fra et par riper i lakken[;)]

Noe annet er at jeg aldri har hatt behov for å lukeparkere.

Hehehe.. dette diskutert vi i går faktisk!![8D] Jeg lukeparkerer så godt som hver ukedag, og det er ikke noe problem. Mange av mine veninner sliiiiter med å lukeparkere sier de! Jeg mener og det er fordri de sjelden prøver, lar mannen kjøre eller velger andre løsninger. Samme er det med kjøring på snø eller rygging... mange lar faktisk mannen gjøre det istedenfor å prøve selv. Tror faktisk mange jenter har mindre timer bak rattet når de er i et forhold for oftest er det mannen som kjører... og selvfølgelig.. øvelse gjør mester[;)]

ORIGINAL: Delia

Hehehe.. dette diskutert vi i går faktisk!![8D] Jeg lukeparkerer så godt som hver ukedag, og det er ikke noe problem. Mange av mine veninner sliiiiter med å lukeparkere sier de! Jeg mener og det er fordri de sjelden prøver, lar mannen kjøre eller velger andre løsninger. Samme er det med kjøring på snø eller rygging... mange lar faktisk mannen gjøre det istedenfor å prøve selv. Tror faktisk mange jenter har mindre timer bak rattet når de er i et forhold for oftest er det mannen som kjører... og selvfølgelig.. øvelse gjør mester[;)]

Presicly my point! Vi blir servert "sannheten" om at vi ikke kan lukeparkere så mange ganger at vi begynner å tro på det selv - ergo så gidder mange ikke  prøve engang.
Men det viser seg jo at vi er like kapable til å lukeparkere som menn, vi som faktisk tør å prøve/øve slik som menn gjør.

Jeg må innrømme at jeg er en av de som ikke har øvd og som unngår lukeparkering sp langt jeg kan. Min egen feighet, intet annet.

aldri hatt noe problem med å lukeparkere!

ORIGINAL: idapjus

alltid[:)]

Lukeparkerer ikke om det er andre alternativer.
Men det er ikke noe stress
Og jeg er flink til det[:)]

Back
Topp