Luftstjerne

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Hvor har du blitt av? Du er savnet :)
Har ikke sett en oppdatering fra deg på lenge (eller er jeg blind?)

:)

Så koselig:-*

Kommenterer litt innimellom på noen tråder altså;-)
Alt er bra. Vi reiser på 9 dagers ferie til Ungarn i morgen. Vi med toåringen og samboers 11 og 14 åring, min søster og svoger +deres 3 på 5, 11 og 13. Også mamma og pappa. Litt spent på å reise hele hurven. Og ikke minst å reise som gravid!
Så nå pakker jeg for harde livet.!! Noen tips til hva en må ha med som gravid eller til toåringen?:-D

:eek: det var litt av et reisefølge :D
Nææh pakke. Jeg hadde tatt med et lite matreserve og bleier til minste for det dobbelte av reisetiden. Noe du vet kan distrahere fra evt "nå er jeg skikkelig lei av å sitte stile anfall" Solkrem hjemmefra, bare fordi jeg er sær. Ellers er jeg helt blank:confused:
Bæretøy?

Men hvordan gikk det med deg på oul? Vi hadde jo termin nesten samtidig. Og jeg er veldig spent på å høre mer om hjemmefødsel :)

Gnagsårplaster! Nesespray og febernedsettende til mini, tempmåler. Europeisk helsetrygdekort og reiseforsikringsbevis. Der er alle mine must. Og pass naturligvis.

Jepp, alt dette er husket nå. Så håper det ikke er noe vi har glemt!

Oul gikk kjempefint. Måtte inn to ganger siden baby liker best å ligge med ryggen til:-p jeg ble satt noen dager tilbake, så har ultermin 22. November. Helt greit, da har jeg noen dager ekstra før de truer med igangsetting. Født forrigemann 9 dager over ultermin, som var mange dager etter menstermin:-p

Var hos hjemmejordmora mi på besøk/kontroll i forrige uke. Vi er enige om fullmånefødsel 29. November<3

Men det er bra :)
Her sitter jeg å leser å moter meg opp. Har så angst etter sist fødsel og vet det kan gå så fort at jeg ikke rekker fram. Kan hende jeg ufrivillig må føde hjemme med kun mannen tilstede. Så her skal det forberedes som best kan. (Og i mellomtiden håper jeg på at nr 3 er en luring)

Dere får ha god tur :) Kos dere masse!

Hvis du føder fort, det er tredje fødselen så hadde jeg vurdert hjemme fødsel. Planlagt hjemmefødsel med kjent jordmor må jo være 10x bedre/tryggere enn uassistert hjemmefødsel uplanlagt i allefall.
Vi er på plass i leid hus i Ungarn og storkoser oss. Litt slitsomt som gravid og 2 åringen er helt i surr med soving, men går seg vel til.

Back
Topp