Luftsmerter!

IsThisReal

Gift med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Jeg sliter no voldsomt med luftsmerter i magen, spesielt i mellomgulvet og rundt blæra.
De siste dagene har det nesten gått over til stikk-smerter, også i lysken og skambeinet.

Er det noen som kan komme med gode råd til meg? Det gjør så utrolig vondt til tider :(
Det henger nok delvis sammen med treg mage, og jeg har prøvd å gå turer, drikke kaffe, svisker, sviskekompott og lakris. :rolleyes:

Jeg er også oppblåst på denne tiden, og har vært det i tidligere svangerskap. Det kan nok gi stikkende smerter, og noen kvelder er jeg så stinn at d føles som jeg har en alt for stor ballong i magen og de gjør vondt både oppover og nedover og sidelengs.
Smerter i lysken har jeg lært er ligamentsmerter, ligamentbåndene vokser og tøyes når livmora vokser. Kan være veldig ubehagelig og tidvis vondt ja.
Smerter i skambeinet kan sannsynligvis være gryende bekkenløsning. Slike smerter forran og bak i bekkenet, var nok de første tegnene jeg fikk i dette svangerskapet. Hormonene herjer og gir mye ubehag kan man si.
Jeg prøver å drikke mye vann og være litt aktiv og unngå mat som gir luft.

har "kun" treg mage og tar duphalac fast for å forhindre det, ved luftsmerter kan du spørre etter minifom på apoteket, det pleier å fungere og er helt harmløst :)

Jeg er også oppblåst på denne tiden, og har vært det i tidligere svangerskap. Det kan nok gi stikkende smerter, og noen kvelder er jeg så stinn at d føles som jeg har en alt for stor ballong i magen og de gjør vondt både oppover og nedover og sidelengs.
Smerter i lysken har jeg lært er ligamentsmerter, ligamentbåndene vokser og tøyes når livmora vokser. Kan være veldig ubehagelig og tidvis vondt ja.
Smerter i skambeinet kan sannsynligvis være gryende bekkenløsning. Slike smerter forran og bak i bekkenet, var nok de første tegnene jeg fikk i dette svangerskapet. Hormonene herjer og gir mye ubehag kan man si.
Jeg prøver å drikke mye vann og være litt aktiv og unngå mat som gir luft.

Det er veldig likt det du beskriver ja. Kommer og går - er ikke konstant, men gjør ganske vondt når det står på :(

Er det normalt med ligamentsmerter og evt tidlig bekkenløsning så tidlig?
Dette er første gang jeg er gravid, så jeg aner egentlig ingenting :p

har "kun" treg mage og tar duphalac fast for å forhindre det, ved luftsmerter kan du spørre etter minifom på apoteket, det pleier å fungere og er helt harmløst :)

Skal absolutt prøve! takk :)

Det er veldig likt det du beskriver ja. Kommer og går - er ikke konstant, men gjør ganske vondt når det står på :(

Begge deler er helt normalt. Livmoren er på størrelse med en appelsin nå, og den blir bare større. Så veldig logisk at du kan merke det litt i muskler at det foregår noe rundt de.
Når det gjelder bekkenløsning er det hormonstyrt, så fullt mulig å få det allerede nå. :)

Ja det er helt normalt ;-) Bekkenet begynner tidlig å bli "mykere" pga hormonet relaxin (?), og det er selvfølgelig variasjon fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap, hvor mye vondt en har. Jeg tenker at det til tross for endel ubehag er et godt tegn ;-)

Begge deler er helt normalt. Livmoren er på størrelse med en appelsin nå, og den blir bare større. Så veldig logisk at du kan merke det litt i muskler at det foregår noe rundt de.
Når det gjelder bekkenløsning er det hormonstyrt, så fullt mulig å få det allerede nå. :)

Håper ikke det er det da, for har hørt at folk blir skikkelig plaga :p
Det hjelper å ligge. Da kjennes det ikke ut som at det "presser" så fælt

Håper ikke det er det da, for har hørt at folk blir skikkelig plaga :p
Det hjelper å ligge. Da kjennes det ikke ut som at det "presser" så fælt
Du hadde nok visst det om det var bekkenløsning allerede nå.
Synes det fungerer godt å ligge selv. Gjerne med en hånd som forsiktig stryker/pjusker med magen :D

Back
Topp