Luftsmerter og manuellterapeut

Guttemammax2

Glad i forumet
I morgen er lillebror 2 uker, og i dag var vi hos manuellterapeuten på grunn av veldig mye luftsmerter siden søndag. Han har sovet mest oppå meg for å finne roen, og sliter tydelig mye med å få ut luft.
Lillebror har heldigvis ingen løsninger eller noen fysiske forklaringer, men symptomene han har var visst veldig vanlig for melkeintoleranse. Så her blir det full stop på melkeprodukter en periode fremover i håp om en bedring.

Det var til utrolig stor hjelp å gå til manuellterapeut, og vi vil få videre oppfølging der for luftplagene til lillebror. Det er også full dekning for barn under 16 år.
Så kan være verdt et forsøk dersom det er flere som har/får luftplager....
 
Jeg har også god erfaring med manuellterapeut, har vært hos han med alle tre gutta pga nakkelåsning og luftsmerter/ubehag. Jeg merker stor bedring etter hver behandling :) han er veldig flink han vi går til :D
 
I morgen er lillebror 2 uker, og i dag var vi hos manuellterapeuten på grunn av veldig mye luftsmerter siden søndag. Han har sovet mest oppå meg for å finne roen, og sliter tydelig mye med å få ut luft.
Lillebror har heldigvis ingen løsninger eller noen fysiske forklaringer, men symptomene han har var visst veldig vanlig for melkeintoleranse. Så her blir det full stop på melkeprodukter en periode fremover i håp om en bedring.

Det var til utrolig stor hjelp å gå til manuellterapeut, og vi vil få videre oppfølging der for luftplagene til lillebror. Det er også full dekning for barn under 16 år.
Så kan være verdt et forsøk dersom det er flere som har/får luftplager....

Hvilke symptomer har han utover luftsmerter? Har lurt litt på om det kan være melken her også. Men jeg har ikke tatt steget og kuttet den ut. Burde kanskje teste det for han strever mye med luft og kaver en del i løpet av døgnet!
 
Hvilke symptomer har han utover luftsmerter? Har lurt litt på om det kan være melken her også. Men jeg har ikke tatt steget og kuttet den ut. Burde kanskje teste det for han strever mye med luft og kaver en del i løpet av døgnet!

Siv av avføring og lukt var visst et symptom på det.
Eg puttet gutten her i badekaret i går, og det løsnet mye. Sov utrolig godt i natt. Kanskje verdt å forsøke det? Ellers fikk eg tips om å ha han delvis sittende oppetter bena mine, og massere han med klokken rundt navlen. Det skal visst nok hjelpe med å flytte luften gjennom tarmsystemet.
 
Siv av avføring og lukt var visst et symptom på det.
Eg puttet gutten her i badekaret i går, og det løsnet mye. Sov utrolig godt i natt. Kanskje verdt å forsøke det? Ellers fikk eg tips om å ha han delvis sittende oppetter bena mine, og massere han med klokken rundt navlen. Det skal visst nok hjelpe med å flytte luften gjennom tarmsystemet.

Var han i badekaret rett før legging? Kroppstemperert vann?

Vi har massert mage, syklet med beina, løftet etter tips fra sykepleier og bysser.. hjelper ikke :(
Kjøpte dråper på apotek som skal hjelpe. Men tar 2-3 dager for full effekt. Så bør prøve å bade han i kveld da.
 
Var han i badekaret rett før legging? Kroppstemperert vann?

Vi har massert mage, syklet med beina, løftet etter tips fra sykepleier og bysser.. hjelper ikke :(
Kjøpte dråper på apotek som skal hjelpe. Men tar 2-3 dager for full effekt. Så bør prøve å bade han i kveld da.

Ja, i 37-38 grader en times tid før vi la oss. Vannet kan lindre i det hele,så om han et mye plaget ville eg kanskje prøvd oftere om det har en effekt :)
Håper det hjelper for dere også. Lykke til.
 
Fordøyelsessystemet til de små er umodent, og de vil være inntil mammaen sin/på puppen 24/7 fordi det er naturlig for dem.
Luftplagene går over av seg selv for de aller, aller fleste. ;)
 
Hjalp med de bioform dråpene hvertfall. Fortere enn jeg trodde og. I natt sov vi på soverommet hele natta kun avbrutt av amming :)
Mye bedre form på både mor og sønn :)
 
Korleis kom du deg til manuellterapaut? Ringte du sjølv eller må lege henvise deg? :)
 
Back
Topp