Luftsmerter/mageknip?

Her har mini veldig mye vondt i magen om dagen. Magevondt er det når de griner og trekker bena opp mot magen. Eneste trøsten er å henge på puppen og sover der . Gir han litt sukkervann da det roer han ned

Snuppa mi har hatt vondt i magen og luftsmerter fra første dag!

Stakkar gullet jeg får så utrolig vondt av henne når smertene pågår :( Hun blir kjempe urolig i kroppen og trekker beina opp mot magen.

I håp om å minske luftsmertene hennes har jeg sluttet å drikke brus.
Jeg gir minifom før måltidene. Gir hun semper dråper og tar selv idoform tabletter.
Har også prøvd å gi henne fenikkel vann og jeg drikker amme-te.

Lukas ser jeg har smerter når han for spenninger i hele kroppen og krøller seg og blir i posisjonen til det gir seg. Så er magen oppblåst. Da blir det rygg og mage massasje og fotmassasje som er tingen til magen har sluppet ut lufta eller sammentrekningene gir seg....; (

Kan anbefale semperdråper fra apoteket, gutten min er snart 6 mnd og har fått dette siden har var 3 uker. Ble anbefalt av barnelege og helsesøster. 5 dråper om dagen, er melkesyredråper (probiotika) :) fælt når de sliter med magen. Vi hadde god hjelp av manuellterapeut og dråpene, ga sukkervann når det var virkelig ille. Men det roet seg ned når han var ca 4 mnd :) har også prøvd fennikelte, ammete og babyte uten stor virkning:)

Jeg ble anbefalt å forsøke med malt først, men er kanskje malt mer mot forstoppelse mens semperdråper er for luft? :o

D kan være at babyen får vondt i magen av andre ting enn brusen du drikker også..! D kan være melkeprodukter du får i deg, sjokolade eller anna sterk mat... Så du kan jo prøve kutte ned på slike ting, so kanskje du sleppe gje babyen alt muligt av dråper å slik !:).
Dette prøvde eg når min gutt hadde magevondt...

Kjøpte inn malt i går men så fikk jeg for meg å forsøke magemassasje først. Syns det har hjulpet allerede :)

Back
Topp