Luftsmerter- kjerringråd

Ingen gode råd til deg dessverre.
fosterstilling er min gode venn da.

sender deg en god klem

Få ut lufta! Jeg pleier å ligge på siden i senga, med den nederste foten rett ut, og den øverste trukket så langt opp mot hodet som mulig. Pleier å komme ut masse :-) Hjelper også å massere magen litt dersom det stopper opp :-)

Beste er å ligge på magen på baderomsgulvet med varmekabler. Da pleier det å hjelpe godt. Ellers blir det fosterstilling i senga med hyperventilering.

Har til og med vært så ille at jeg har havna på sykehus pga det, men husker ikke hvilke medisiner jeg fikk da gitt :p

Men baderomsgulv med varmekabler er nice hjelp. Ett varmt bad også funker for meg.

Du har prøvd Imogas/Minifom? Det er preparat som løyser opp boblene.
Du kan ta smertestillende preparat som ikkje påvirker magen slik som Paracet, morfinpreparat, paralgin forte osv, men altså unngå Ibux, Voltaren ol.
Aktivitet gjer jo at det går raskare over, men det er lettare sagt, enn gjort desverre:(
Masse god bedring!

Luftknuter øverst i magen er noe jeg har titt og ofte.
Her hjelper det å legge meg på magen over kanten på puffen. Så gynger jeg litt for å få presset luften videre i systemet. Og vips så er luftknuten borte.
Eller så setter jeg meg på huk og lener meg over knærne. Altså bøyer meg litt fremover. Eller rett og slett knø magen litt hardt for å presse luften videre i tarmene.

Back
Topp