luftplager???

Frøken Happy

Glad i forumet
er det noen som har vært borti diett for ammede,rettet opp mot att barna har luft i magen..sebastian har sånn luft i magen,han fjerter å raper hele dagen,å har stoe problemer med å få sove når jeg legger han ned,uansett om jeg legger han i seng eller vugge..hylskriker..det er bare på kvelden når vi legger oss å jeg gir han pupp da sovner han som regel ved puppen..Hva skal jeg gjøre,noen spm har noen råd?vet jeg ikke skal spise kål ,erter å sånn..

Her er noen stikkord:

har du forsøkt med minifom? kan fungere på noen barn. får det på apoteket...
forsøkt med sukkervann???
unngå kumelk produkter
raper barnet nok?
kiropraktor
jordbær bør unngås
sterkt krydret mat kan gi plager
kullsyre holdig drikk kan gi luftplager

Etter at jeg kuttet ut sjokolade, føles det ut som om jeg har fått en helt ny unge....
Er som natt og dag!

koffein er vel heller ikke bra har jeg hørt

• Unngå [link=http://www.mozon.no/andre_saker/andre_saker/advarer_mot_lett_brus]kunstige søtningsmidler[/link] , som blant annet finnes i sukkerfrie pastiller, tyggegummi og drikke. Disse stoffene kan gi luft i magen, og noen har også en lakserende effekt.
  • Ikke overdriv fiberinntaket, velg heller mellomgrovt brød.
  • Dropp tyggisen. Når du tygger og svelger, dras mye luft ned i magen.
  • Vær forsiktig med kullsyreholdig drikke. Karbondioksiden som lager boblene i brusen, kan føre til at det bobler i magen din også.
  • Drikk én dl Biola hver dag. Den inneholder [link=http://www.mozon.no/alternativt/andre_saker/bakteriene_som_gir_magebalanse__1]melkesyrebakterier som stabiliserer bakteriekulturen i tarmen.[/link]
  • Ikke spis for mye gassdannende grønnsaker som bønner, kål, erter, asparges og løk. Husk også at varmebehandlede grønnsaker er mindre gassdannende enn rå.
  • En matvare som gir ubehag for noen, gir ikke nødvendigvis samme utslag hos andre. Prøv deg frem, og merk deg hvordan du reagerer på ulike matvarer.

Fennikkelte hjelper til å få opp all luft.
Jeg gir 2 ml forebyggende 10 min før hvert måltid.
Gir 1ml mellom måltider ved behov. innen 15 min kommer det rap eller fis!

Back
Topp