Luftplager/kolikk

Sara73

Gift med forumet
Tenkte kanskje det er noen som har gjort erfaring med de ulike tipsene ved luftproblemer hos babyen, og kan dele det med oss andre? Er det noen som har prøvd kiropraktor, fotsoneterapi, akupunktur eller lignende? Hva har hjulpet/ikke hjulpet?

Alexander har sliti med luft i magen så vi prøver minifom igjen. Sluttet litt for tidlig forrige gang. Hjelper kjempemye på han.
Venninda mi hadde kolikkunge og hu gikk på fysioterapi. Hu mente at det funka. Tok det ikke bort helt, men mye bedre.
Klem

Jeg har prøvt minifom dråpene på Jonas, men det funket ikke....nå driver jeg å prøver en te som heter fenikkel-te som man får kjøpt på apoteket (helsesøster ambefalte den). Gir han 2-3 ts kvar gang han begynner å få vondt i magen, og drikker selv et par kopper daglig... syns faktisk det har hjulpet litt jeg!  I stedet for å gråte hele natta har han nå bare grått ca.2 timer om kvelden...

Jeg bruker maltexstrakt på Jonas her, og det funker kjempe bra. Blander ut 1 ts i 1 liter vann. Han får det i mme til hvert måltid.

Takk for svar! Driver å tester ut minifom jeg også. Dessuten har jeg kuttet ut melkeprodukter fra mitt kosthold de siste tre dagene.

Mathilde blir verre av Minifom. Har prøvd det i to omganger nå. Vi skal prøve kiropraktor nå.... Håper det virker, men må innrømme jeg er litt skeptisk til kiropraktor i utgangspunktet.

Sukkervann skal og vær bra sa de på helsestasjonen når vi var på barseltreff.

Jeg anbefaler kiropraktor på det varmeste!!!![:)]Eldstejenta mi hadde kolikk og sov max 20 min i slengen og gråt hele tiden da hun var våken!Var et mareritt for å si det mildt!3 behandlinger hos kiropraktoren så var det over!Natta etter siste behandling sov hun 13 timer og da var hun ca 7 uker!!Etter da sov hun bestandig hele natta.Dere må være forberedt på at det virker som ungen blir værre etter første behandling,men det er kun forbigående.
Ellers så har jeg god erfaring med karve-te.Jeg gir Brynjar karve-te i de minste sprøytene og drikker selv noen kopper for dagen.Dette er ikke skadelig på noen måte så man kan gi dem ganske ofte.Jeg gir alt mellom 4-8 ganger om dagen og det både beroliger tarmen og lar lufta slippe lettere ut[;)]
Oppskrift: 1 ts karvefrø sammen med en ss sukker-koker dette i 1 dl vann i 2 minutter-lar så trekke i noen minutter før jeg siler det.
Blir egentlig dobbel effekt med sukkervann og karve-te.Sukkeret bruker jeg fordi karve-te er ganske beskt og da vil ikke babyen ha det.Min litenkar syes det er kjempegodt og ligger å fjerter hele dagen og er blid og fornøyd[;)].Ingen luftsmerter her i gården nei[;)]

Minifom ble Brynjar mye verre av så det er forskjell på ungene gitt..[8|]

Klem fra meg[:)]

Kiropraktor hjelper for mange. Men ikke gå til hvem som helst. Forsikre deg om at det er en som har erfaring med slik behandling på babyer. Gjerne en du har fått anbefalt av andre.

Det er dessverre ingen kiropraktor her jeg bor!

Back
Topp