Lufthjul eller punkteringsfri hjul?

happyhope

Forelsket i forumet
Hvilke hjul har dere/skal dere ha?
Vi har en Brio kombi fra storebror, som skal brukes igjen. Vi valgte punkteringsfri hjul på den, for å slippe å punktere, og så var de vist nok lettere. Vi var veldig fornøyde, veldig god trillekomfort på de! Vogna ble trillet mye, og etter 1 år, var det masse små stein som raslet rundt inni hjulene... Hjulene var jo slitte, men syns det var litt rart. Men de må jo ha gnagd seg inn...? Vi kjøpte samme hjul igjen (ca 1000 kr!), og brukte vogna frem til han var 2 1/2 år gammel, dvs ca 1 1/2 år med nye hjul. Og da var det samme problemet igjen!
Nå har vi funnet frem vogna igjen, og må jo da kjøpe nye hjul igjen, orker ikke å høre på den rasle-lyden... Nå tenker jeg litt på om vi kanskje skal prøve lufthjul? Har jo som sagt vært veldig fornøyd med de andre, bortsett fra holdbarheten... Men vet også at lufthjul har god trillekomfort, hvis bare det er nok luft i. Vet ikke hvor sandsynligt det er å punktere med barnevogn?????? Men ser for meg å være på langtur (er ofte det) og så punktere! Man har vel ikke reservehjul med seg;)
Hva har dere valgt, og hvorfor? Erfaringer?

Vi har lufthjul på vår emmeljunga fra 2008. Den er knallgod å trille når den har mye luft i hjulene.Jeg har virkelig gått mye tur med den vognen og ALDRI, bank i bordet, punktert. Valgte lufthjul fordi de spesielt på grusvei skulle være mye bedre

Vi hadde lufthjul og de er nok bedre å trille men de punkterte jo...faktisk 2 ganger iløpet av de 2 årene vi hadde den. Nå har vi kjøpt en vogn med punkteringsfrie hjul, syns den er kjempegod å trille nå, men vet jo ikke hvordan det blir når det blir snø og slaps...

Vi valgte punkteringsfrie hjul, fordi jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet det ville tatt vinter og vår før jeg hadde fått fikset nye hjul. Greit å kjenne sin begrensning

Vet at lufthjul er bedre å trille spes på snø og slaps, men det går greit lell.

Vi har punkteringsfrie hjul på vår emmaljunga. Men de skal visstnok ha en liten luftblære innerst.
Ikke opplevd at steinene forsvinner inn i hjulet, men det sitter noen småsteiner i ytterste laget.
Og hjula har mye slitasje etter snart 2 års bruk, men så har den vogna også trilla mange mil.Og flere skal det bli.

Det er sikkert forskjelll fra merke til merke hvordan de hjula er.

Hmmm, litt delte meninger her... Ikke rart jeg synes det er et vanskeligt valg...
Flere med erfaringer/meninger?

Back
Topp