Lufthansa og attest

Margrethe

Gift med forumet
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg skal til JM neste gang 30.09, før den tid er det glukosebelastning hos FL. 3.10 skal jeg fly med Lufthansa og er da over uke 28 og da krever de attest fra lege (strengt tatt står det gynekolog). Har noen av dere erfaring med å få signert Lufthansas attest hos FL eller JM?

Ikke erfaring med Lufthansa dessverre. Har hatt med attest til Ryanair.
Vil tro det går fint at fastlegen din signerer. De kontrollerer jo ikke hvilken spesialitet vedkommende har? Grunnen for at det står gynekolog, er nok fordi det er vanlig å følges opp hos gynekolog i Tyskland. (Fastleger gjør heller ikke GU eller tar celleprøver f.eks.)

Ikke erfaring med Lufthansa dessverre. Har hatt med attest til Ryanair.
Vil tro det går fint at fastlegen din signerer. De kontrollerer jo ikke hvilken spesialitet vedkommende har? Grunnen for at det står gynekolog, er nok fordi det er vanlig å følges opp hos gynekolog i Tyskland. (Fastleger gjør heller ikke GU eller tar celleprøver f.eks.)
Ja, det var det jeg tenkte. Jeg tar det opp med legekontoret når jeg bestiller glukosebelastningen. Takk for svar!

Om du må vise eller ikke tror jeg også, banalt nok, kommer litt an på magestørrelsen din. Hvis de er stressa for at du er langt på vei, vil de se bevis på noe annet :wacky:

Om du må vise eller ikke tror jeg også, banalt nok, kommer litt an på magestørrelsen din. Hvis de er stressa for at du er langt på vei, vil de se bevis på noe annet :wacky:
Det er det jeg tenker! Siden jeg syns jeg er «stor» til å være 19+3 og førstegangs, er det nok lurt å ha.

Back
Topp